Ice Age 4

Idag har faktiskt regnet hållit sig borta. Efter en lugn morgon drog jag och Anneli iväg på en promenad. Jag vågade inte så långt eftersom mina knän bråkar lite med mig, men 6km gick bra i alla fall. Gråa och regntunga skyar med hotande åska gjorde att man kände sig som i Turkiet mitt i sommaren...nu pratar jag inte om värmen utan luftfuktigheten. Kände mig relativt nyduschad redan innan dusch.

På eftermiddagen drog vi iväg på bio. Jag, mina grabbar och en låneson tog oss in till stan för att se Ice Age. En riktigt kul film som gick hem både hos stora och små. Trots att regnet faktiskt höll sig borta så var det mysigt att krypa in i biomörkret med alla grabbarna, skratta, äta popcorn och bara vara i stunden. Kan man annat än njuta när man hör kidsens bubblande skratt bredvid sig. Det är en lisa för själen kan jag lova! Ytterligare plus i kanten på dagens biobesök var att jag för första gången fick se en hel film utan avbrott för toalettbesök, trots en hel drickaflaska var,  vilket väl inte har hänt på de senaste elva åren :)

När kvällen anlände gjorde även huvudvärken så. Försökte skylla det på vädret, ni vet att jag är såå känslig för vädret och att det minsann måste vara åska på ingång. Hann faktiskt till och med glädja mig med att åska borde betyda ett skifte i vädret...kanske ett högtryck var på ingång? Kanske vi ändå ska få bada framöver och få lite strandhäng. Lite orolig hann jag också bli över det där med att visa sig på en badstrand... Sen insåg jag att jag kunde lägga mina vädertalanger på hyllan och sluta leta bikinin. Kaffe! Jag hade inte druckit kaffe på hela dagen och tydligen så har jag blivit en sådan kaffetunna att jag får huvudvärk utan. Slog på en panna och straxt efter intaget så försvann huvudvärken. Alltså...note to self....dra ner på kaffet! Alternativt skaffa en sådan där kapselmaskin, för jag orkar ju inte hålla på att brygga kaffe bara till mig... Alternativ 2 kan vara att få kidsen beroende också för då får jag ju i alla fall sällskap :)

Nej, nu ska jag sova för imorgon bitti ska kidsen väckas och skjutsas till paintballskolan. Få se vad de tycker om det. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: nina

Paintballskola låter ju superkul! :)



Ice age filmen lär man ju se, L har tjatat sen den hade premiär och dom filmerna är ju jättebra!



Ha en fin dag.

2012-07-02 @ 05:42:59
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0