Lite om helgen och sedan lite utlovade bilder...

Helgen började bra med middag hos vänner. Trevligt sällskap och mycket god mat och vin. Lite för gott för det fick jag sota för hela natten. Jag borde vid detta laget ha lärt mig att jag kan inte blanda alkohol (även om det verkligen inte var mycket), fet mat, mjölkprotein i maten och mat som varit i kontakt med gurka. FIck någon timmer sömn framåt morgonsidan i alla fall och efter frukost tycket jag att jag kände mig så pass pigg att jag fick med mig M på en rask promenad fram och tillbaka till hans syster. W fick stanna hemma och L och F var utstationerade hos kompisar, så det var bara jag och M och Erik som traskade iväg. Cirka en dryg halvmil fick vi ihop. Men när vi kom hem igen så gick jag och lade mig igen eftersom jag började må sämre igen. Efter middagen tvingade vi iväg våra barn på en cykeltur till godisarenan för att inhandla lördagsgodis. Vill man ha lördagsgodis måste man snällt trampa dit också :) Vi tog också cyklarna denna gång eftersom jag inte var iform för en promenad och så var vi rätt sena också. Det var riktigt kallt och på vägen hem frös jag ordentligt om händerna, trots handskar.

Idag vaknade jag av en kvittrande Erik, och jag mådde så mycket bättre. Skönt. Vi skyndade oss att röja av inne och skura och sedan få bort lite mera blommor både i våra land och blomlådorna på gatan. Efter lunchen hade vi nämligen lite planer... Vi lurade med oss en kompis till  Filip och sedan traskade vi iväg (barnen cyklade förstås) mot vår överraskning. Målet var  "Retro cafét". Ett relativt nytt café där allt går i femtiotal. Överallt finns prylar från femtiotalet, allt fika äv hemlagat, gott och dessutom till bra priser. Vi var ju sju personer och notan slutade på 210 kronor, tror jag inte den skulle gjort på de flesta fiken inne i stan. Naturligtvis finns ett garage i anslutning till fiket och där har de tidsenliga bilar. Killarna var lyriska över allt från flipperspel till bilarna :) Tyvärr kom vi på när vi gått en bra bit att vi glömt kameran hemma, suckar djupt. Nå, vi kommer nog ta oss dit fler gånger och vi får väl ta igen det då.

Utanför fiket ligger militärmuséet och de har byggt upp en hinderbanan anpassad för barn. Så efter att de fått kika lite närmare på militärfordon gick de loss på hinderbanana. De körde verkligen stenhårt och hade vansinnigt kul. Fick mig att fundera på om vi ska köra nästa utekalas där? Nå, när vi sedan började ta oss hem lyckades vi få se en polishelikopter som landade bara några meter från oss, skärmflygare och en äldre man som gjorde världens uppvisning för oss med sitt jättestora radiostyrda flygplan.Grabbarna var mäkta imponerade kan jag lova och det kändes nog som att det var värt nio kilometer cykling ändå:)

Efter middagen tog M med sig William och Ludwig för att träna badminton. Han är ju numera tränare för nybörjar gruppen. Det ska bli kul att se om det är något de kommer fastna för. M vill hur som helst fortsätta och är sugen på att ta upp sitt eget spelande igen. Själv stoppade jag ner Filip och Erik i cykelkärran och cyklade till affären för att handla lite eftersom M skulle baka när han kom hem. Inga problem att cykla dit, men det stora problemet var att få med alla varorna hem. Flera sorters mjöl, mjölk, sirap, rotfrukter och annat tog mycket plats och att ha med sig ytterligare ca 15 kilo till på cykeln kändes. Nåja, nu fick jag även ca åtta kilometer cykling idag också och det var väl bara positivt att det gick lite tungt på vägen hem:)

Imorgon är det vardag igen med allt vad det innebär. Ska även på utvecklingssamtal för William och det ska bli kul att höra vad de säger. Kurs på ABF är det också som vanligt. På tisdag ska jag och några vänner gå ut och äta och sedan gå och se "Mamma Mia",så det ser jag fram emot. Onsdag kör jag igång en scrapkurs på dagtid. Få se hur herr Erik tänker uppföra sig då ;)

Måste ju berätta en kul sak om William också. De hade i läxa att gå på  s-jakt hemma. De skulle rita saker på s som fanns hemma och sedan skriva ordet. Han ritade många saker och avslutade det hela med att rita flera streckgubbar och under skrev han "syskon". Lite gulligt tyckte jag minsann :)

Nej, nu måste jag sova. Lägger dock in lite bilder som jag lovat. Orkar dock inte redigera över huvudtaget (fast jag hittade några som var fixade lite redan), men det blir nog bra ändå. Så håll till godo. Och lämna gärna ett avtyck för det är alltid roligt:)


M och William hade varit och fiskat. Något som Wiliam verkligen älskar. Just den här kvällen var fiskelyckan dessutom stor. Alla harrarna vägde runt halvkilot och den största fick M hjälpa honom att få upp.






Filip lyckades få punka på sin cykel och när M skulle fixa den hade han två glada medhjäpare. Erik som alltid, alltid ska göra likadant försökte skruva med verktygen på exakt samma ställen som M och Filip:)




Lite bilder från två mycket ivriga pojkar första skoldagen. Inte så bra bild på Sudden, men den visar ändå så väl hur pirrig han var första dagen innan vi kom iväg.





Några bilder på vårat projekt från i somras. Vi breddade ju plattorna upp mot huset och så avslutade vi det med en trekant natursten och en trekant land. Nu är det ju inte så mycket blommor, men tanken är att det lande ska få vara den stora färgklicken på våran tomt. Vi har ett långt land ut mot gatan också, men där ska gröna perenner få ta överhanden.



Stenpartiet är lite upphöjt mot mitten och högst upp har vi borrat hål i en stor sten som det porlar lite vatten ur och satt en granitfågel där. Det har även blivit en populär vattenautomat för katterna:)





Sist några bilder på busungen Erik




Det var allt för denna gången. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Låter som helgen var rolig - synd på lite för mycket av det goda bara kanske...hihi - men det låter som ni hann med mycket på en enda liten helg...:)



Vilka fina bilder på pojkarna också - och vad STOR Erik har blivit - tänker alltid på honom som en bebis, men han är ju stooorkillen nu ju....(men så är det ju när man inte ser bilder på barn på ett tag...hehe



kram kram

2008-09-15 @ 19:37:48
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Fullspäckad helg låter det som. Vi var på väg till Retro Café i söndags men han inte mellan barnens och min karateträning. Har hört att fika inte är det bästa att äta som mat efter träning och i mitt fall före träning :-) Men det låter som vi helt klart skall ta oss dit, ligger nära en massa bra saker som barnen gillar och att det är billigt är ju en bra bonus.



Gud så gulligt av W att rita sina syskon. Han är något speciellt din äldsta son. Han är nog den mest omtänksamma 7-åring jag träffat.

2008-09-16 @ 11:12:50
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0