Nu har jag slarvat igen...

...det var alldeles för länge sedan jag uppdaterade bloggen nu. Får lov att skärpa till mig :) Fast det känns ibland som att det rusar på i 180 knyck och helt plötsligt har det gått en vecka eller två...eller tre...

Kors i taket så har vi faktiskt varit friska ett tag nu och jag hoppas det håller i sig. Tycker nog att vi gjort vårt vad det gäller sjukdomar för den här säsongen. Jaha, vad har då hänt sedan sist? På alla hjärtans dag så firade jag och M tio år som gifta! Jisses, säger jag bara, vart tog de åren vägen?! Barnvakt fick vi inte tag på, så den planerade middagen på tu man hand på restaurang blev istället till founduemiddag hemma med kidsen och en hjärtformad chokladtårta till efterrätt. Helt ok det också :) Jag fick förresten en fantastisk ring av M med fem diamanthjärtan som representerar oss och våra fyra barn :) Själv var jag inte lika romantisk, M fick en pulsklocka av mig. Nåja, han vart nöjd i alla fall.

Sedan så har vi införskaffat en miniskoter åt grabbarna. De vart helt sålda sedan de fick prova grannens och när så en dök upp på blocket så kunde vi inte stå emot. Miniskotrarna minskar knappt i värde, så vi hoppas få igen det mesta av pengarna när vi så småningom är klara med den. Om det nu finns något kvar när fyra grabbar har lekt färdigt ;-D

Själv försöker jag att få tiden att räcka till till allt som jag önskar den skulle räcka till *s*. Kvällarna är inte riktigt tillräckligt långa för att räcka till motion, scrapping och inlärning av digitalfotografering och photoshop CS3. Jo, just det man ska visst umgås med sin respektive också :) Fast han är ju iofs inte hemma så ofta eftersom han reser som en tok just nu. Så det är inte så ofta jag behöver ha dåligt samvete ;) En scrappträff har jag hunnit med också och det var så vansinnigt roligt. Nästan en hel söndag satt vi tillsammans ett gäng och bara ägnade oss åt att prata och scrappa. Jag längtar redan tills nästa gång.

Just det, sportlovet har vi klarat av nu. Det blev ju nästan en och en halv vecka eftersom de lagt planeringsdagar i måndags och idag. Jag måste erkänna att jag njutit i fulla drag av att ha alla hemma. Det kändes lite som att allt var som det skulle igen:) Vädret har väl varit sådär, så inte har det blivit mycket skoteråkning inte. Men killarna har ändå varit ute en hel del och så har de kommit in och värmt sig genom att spela lite eyetoy. De blir sjövåta i svett av att spela det och det är inte så dum motion för föräldrarna heller :) Nu är det bara två och en halv vecka kvar så är det påsklov och efter det är det bara tio veckor kvar till sommarlovet! Tjoho, jag längtar efter sol och värme och det känns ju ändå inom någorlunda avstånd :) Fast nu fick jag ju panik över att fröerna måste ner i jorden!

Sedan behöver vi lite hjälp med tumhållning att vi kan hitta barnvakt till på lördag. Vi hade nämligen tänkt ta med William och Ludwig till Kiruna och gå på "andra chansen". Skulle vara jättekul att få göra något bara med "storkillarna" och de älskar melodifestivalen, men M's föräldrar ska bort på middag och det är inte det allra lättaste att hitta någon som orkar passa de andra två...ja, framför allt Erik då eftersom han kräver konstant passning för att inte hitta på trubbel. Hoppas det löser sig!

Nå ska avsluta med att bjussa på lite bilder av grabbarna grus:)

Först några bilder på när killarna poserar i min mössa. Hakade på en utmaning som jag hittade på Humlas blogg, även om det är ett tag sedan jag såg den...



Sedan lite bilder från en utflykt vi hade till Gruvberget med bobåkning, korvgrillning och lite provkörning av grannens miniskoter...


Här kommer lite bilder från när grabbarna fick sin skoter. De hade inte en aning om att vi köpt den och vi sa åt dem att gå ut i garaget och titta på en överraskning. De som känner Filip vet hur han surrar konstant, men detta är nog första gången han var helt knäpptyst. Han gick flera varv runt skotern utan att säga ett ljud. Det var som han inte kunde ta in att de faktiskt fått den så hett efterlängtade skotern :)



Självklart vart vi tvugna att åka upp till farmor och farfar dagen efter och provköra. Det var jättekallt, blåste och snöade, men det gick ju inte att vänta med att prova skotern. Vi har bestämt att den ska vara uppe i Harads för de har en jättestor gårdsplan som är perfekt att träna sig på. När de kan hantera den ordentligt får vi se om den får komma hem igen...




Så avslutar jag med lite bilder på den lilla terroristen Erik. Han har ett så underbart minspel och jag var bara tvungen att försöka fånga det på bild. Jag vet att någon bild inte är skarp, men jag kunde inte låta bli att ta med den ändå :) Jag behöver väl egentligen inte kommentera bilderna något, men förstår ni vilket busfrö han är *s*


Nu säger jag tack och godnatt med löfte om bättring vad det gäller uppdatering av bloggen:)
sov gott!

Kommentarer
Postat av: Elin

Märks att vi bor i ett snöfattigt Skåne! Hade inte en aning om att det fanns sådana små scotrar! Ser verkligen härligt ut med all snö, även om jag längtar till våren nu och mindre kläder på barnen.
Ha det så bra. Kram Elin.

2008-03-05 @ 10:49:49
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åh vad det ser härligt ut när de åker scooter....förstår att de blev alldeles stumma av förundran när de fick den... :)

Håller tummarna hårt att ni får tag i barnvakt till på lördag!

kram Cecilia

2008-03-05 @ 13:04:24
URL: http://sisselaj.blogg.se
Postat av: MiaMaria

Härliga bilder :) Skoter verkar inte illa, men då ska man nog bo där det är snö skulle jag tro.

Mössbilderna påminner mig och Miakelas fotofredag v2. Har du kollat in på swe scrapbook? Det är en av mina favoritbloggar :) Kolla in Mikaelas fotofredag direkt på http://swescrapbook.blogg.se/mikaelasfotofredag.html

2008-03-07 @ 18:14:32
URL: http://sarnahmmar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0