Lite allmänt svammel från norrland:)

Tjoho, Willilam har fått plats på simskolan i vår! Den börjar 7 april och håller på varje dag till den 24:e april. Intensivt alltså. Jag hade verkligen hoppats att han skulle få plats på den för det är så bra att det inte blir så långt tills badsäsongen börjar. Tror verkligen han är redo, för han försöker ju verkligen simma, men han är lite rädd av sig så att få träna med andra och utan mamma och pappa (föräldrarna får inte vara med) blir nog perfekt för honom. Sen får ju jag och de andra grabbarna "plågas" i andra bassängen medan simskolan är. Jag tror säkert att bröderna kommer gråta blod över att få bada så ofta :-D

Just nu snöar det lite lätt och grabbarna är ute och målar sin fina snökoja med vattenfärger. Skulle tro att det blir supertjusigt :) Annars har vi ovanligt lite snö för att vara i januari. Jag antar att snön kommer, frågan är bara när. Tycker inte det är kul när det vräker ner i april, för då ska det börja bli vår. Nå, vi får se. Hur som helst så tycker jag att man redan kan se skillnad på ljuset. Även om det inte är ljust så värst länge varje dag så är det en annan typ av ljus. Det känns skönt, för även om det är flera månader kvar så påminns man om att våren faktiskt kommer :) Vårvinter är ju en av de absolut finaste tiderna här uppe. Tänk om man kunde locka upp sina kära "sektmedlemmar" att få lite norrländsk sol på näsan i vår, någon som känner sig manad ;-)

Idag har jag fått två fina fotoböcker från adlibris, så jag väntar otåligt på att det ska bli kväll så att jag kan krypa upp i soffan eller sängen och läsa, läsa, läsa:) Önskar mer än någonsin att det fanns en fotografutbildning här uppe, för då skulle jag inte  tveka en sekund. Men nu gör det inte det så då får jag ta en något längre och krokigare väg och försöka lära mig själv:) Jag vill, kan och ska lära mig, så det så!

Aftonbladets viktklubb har jag också gått med i. Jag har ju gått ner en del, men sisådär en fem, sex kilo till skulle jag vilja ha bort och framförallt så behöver jag hjälp att  gå ihop. Det syns att magen "plågats" med fyra barn och vill inte dra ihop sig som jag vill. Känns inte som någon större idé att köpa gymkort för det skulle bli så oregelbundet eftersom M är borta så mycket. Men om jag kan få hjälp att fixa ett bra program som går att utföra hemma, typ promenader osv, så är jag ju tacksam. Inbillar mig också att det är en sporre att man ska skriva in på nätet vad man äter och hur man går ner. Kanske man är mindre benägen att fuska då :)

Som sagt en massa svammel. Erik sitter här och leker med sin spis och kommer upp i knät och ska pussas  med jämna mellanrum. sötknöl :)
Nu ska jag sluta.
over and out :)

Kommentarer
Postat av: cia

Vad roligt med simskola. Kanske sätter vi Felicia i simskola också. Hon vill det tror jag. Måste bara kolla upp det. Enligt en vän var kursen som starar nu i januari full och nästa startar i mars. Men som du säger, det är bra att det är närmare badsäsongen.

Vintern kom och försvann här. Vi var ute i helgen och åkte nerför backen och det var jätteroligt, men nu är allt borta (sen några dar). :(

Ja, 4 barn märks nog på magen. Kan gott och väl räcka med 1 för att det ska bli förändring. Lycka till med att hitta nåt som passar dig och sen även när du sätter igång.

2008-01-09 @ 09:21:14
URL: http://cia242.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0