Älskade William...

Vi skulle på 70-års kalas idag och William ville skriva en dikt till jubilaren. Eller dikt och dikt, en berättelse snarare. Han ville låna min dator för att fixa detta och jag tänkte att det kunde han väl få prova. Jag vet att han gillar bokstäver och försöker stava ord och försöker läsa, men det att han kunde skriva hela meningar som de sa till mig på utvecklingssamtalet, har vi inte sett röken av. Nå, självklart skulle han få testa. Han och Ludwig placerade sig framför datorn och körde sedan ut mig :) Efter en stund ropar de att de är klara och vill att jag ska kolla om de gjort rätt. Alla ord satt ihop, så jag fick hjälpa dem att dela upp orden, men annars har han skrivit allt själv. Hur gulligt som helst och mäkta stolt är jag :) Och skribenten är också stolt att han skrivit så att andra också förstod :) Måste ju dela med mig, så håll till godo....



"Häj här har jag än brätelsä

De va än gån än gubä såm hätä ludwig älska åka til dinosariävädän

Jik han ut frå planät då jik han in i dinosarivädä

Då blev han jagad av än stegsarius

Män klarda säj

Då är vår brätäsä slut män vi han bara jöra än

bara ifrån mäj william åk ludwig jära magreta"



Är det någon som behöver hjälp med översättning så får ni ropa till :)

Kan ju kanske ändå meddela att jubilaren heter Margareta och det ska stå kära Margareta på slutet, men inte så lätt att höra vad kära börjar på... visst är det gulligt!


Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, vilken härlig berättelse. Lovar att jag hade läst den utan problem även utan mellanrummen. Är ju min vardag på jobbet att läsa såna texter. Älskar det där ögonblicket då de upptäcker att andra kan läsa det de skrivit. En ny värld öppnar sig. Helt underbart!

2008-01-12 @ 22:59:42
URL: http://utterb.spaces.live.com
Postat av: cia

Det här är ju fantastiskt. Jättegulligt och omtänksamt. Så klart ni alla är stolta!

2008-01-13 @ 00:10:24
URL: http://cia242.wordpress.com/
Postat av: Humla

Men åååh... jag blir ju helt blöt i ögonen - vilken underbar liten berättelse! Hoppas jubilaren uppskattade den, klart finaste gåvan av dem alla kan jag tro!

2008-01-13 @ 18:13:07
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åh vilken vacker berättelse. Helt fantastiskt hur han har satt ihop en hel historia så fint.

Superuppskattat av jubilaren antar jag.

kram kram

2008-01-18 @ 10:52:56
URL: http://sisselaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0