William har haft dambesök :)

Idag när jag stod och lagade middag så ringde telefonen. Det var en tjej i Williams klass som ville komma och leka med honom. Han blev så otroligt glad! Jag skyndade mig att fixa färdigt maten så att de skulle hinna äta innan hon kom. William satte sig vid fönstret för att han skulle se direkt när hon kom :) Väl här så spelade de memory, byggde bilbana, ritade och hann med en tur ut också. Otroligt lugnt var det också när hon var här. Undrar om det beror på att de var lite ovana vid att leka på hemmaplan, eller om det är lugnare med tjejkompisar? Jag misstänker att det är alternativ ett...

Nå, kul var det för William i alla fall. Jag tror det stärkte honom ganska mycket faktiskt att någon ville komma hem och leka med honom. Häromdagen när jag hämtade honom satt han i byggrummet med sex andra pojkar och en av dem säger till mig "vet du nu är jag sju år". Jag gratulerade och när han sa att han skulle ha kalas så sa jag att jag visste om det för den här pojken bor på vårat kvarter och William ska få komma. I alla fall så säger en annan av pojkarna att han minsann ska ha kalas först och redan på lördag. De andra ropar att det ska bli så kul att han ska ha det på Leos lekland och då frågar ju naturligtvis William om han är bjuden. "nej, du får inte komma" får han till svar. Åh, hela han liksom sjönk ihop och jag såg hur ledsen han blev. Mammahjärtat skrek att så får man inte göra mot min älskade William! Fy vad jag tycker illa om när nästan alla får komma. Mamman till den pojken förklarade att "jo, men man får bara bjuda tio stycken (vilket innebär att tre av pojkarna i klassen inte blev bjudna) men jag tycker det är en dålig ursäkt faktiskt. Jag vet att jag har tagit upp det tidigare, men jag anser faktiskt att antingen bjuder man bara de som de verkligen leker med, eller så bjuder man alla. Men alla kalas ska ju vara så märkvärdiga redan nu, så då blir det väl så här...det blir väl för dyrt annars kanske? William ska i alla fall ha sitt hemma och då kan han ju bjuda alla om han vill.

Hur som helst så tror jag han kommer leva på det här besöket länge:) Han bestämde redan innan dörren stängts när hon åkte att de ska leka massor framöver :) När mina barn är glada är jag det också :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysigt med dambesök ;)

Jo, jag äääälskar namnet Jack, men inte min make tyvärr. Han tycker det låter för hårt *suck* Jag har försökt att bearbeta honom men det är lönlöst *s* Kram o tack för dina inlägg! Kramis!

2008-02-08 @ 11:41:20
URL: http://niomanader.blogg.se
Postat av: Nina

åh, nej, vad taskigt! stackars william, klart han blev ledsen-lite dålig stil tycker jag åxå!
tur att ha fick trevligt dambesök då! :D

kram!

2008-02-08 @ 18:33:37
URL: http://nina.versiblog.se
Postat av: Cecilia

Fy vad jag tycker det är dålig stil när man utesluter några på kalaset.. :( Antingen alla eller bara de närmaste tycker jag med.

Vad härligt det låter med tjejen som ville leka och härligt att William var så glad - så vill man ju alltid se sina barn, det värmer ett mammahjärta

många kramar
ps. hoppas att vi får till bodenträffen nu i april då - jag och Sara ser verkligen fram emot att åka mot norr lite

2008-02-10 @ 15:41:26
URL: http://sisselaj.blogg.se
Postat av: cia

Usch och fy... Det är så svårt det där alltså. Men att skippa 3 st låter lite väl mysko må jag säga. Kan inte tänka mig att alla de som blev bjudna är några som han leker med ofta/står nära. Håller med om att antingen bjuder man alla eller bara de närmsta. Vi kör på de det sistnämnda vi. Jag varken vill ha så många hemma och varför ska man bjuda barn som inte mina barn leker med nåt särskilt?

Om ett par månader ska jag just ta det beslutet, vilka och hur många ska bjudas till Linneas kalas. Med Felicia var det lättare, nu känna det lite svårare. Får se hur det slutar.

Skönt då också att läsa hur glad han blev över att leka med den här tjejen. :D

Kram!

2008-02-11 @ 06:48:21
URL: http://cia242.wordpress.com
Postat av: Mira

Usch, jag förstår att William blev ledsen. Att utesluta enbart 3 barn är väldigt, väldigt dålig stil. Man kan ju undra om de på leklandet inte hade kunnat övertalas att låta 13 barn få komma. (Ofta är det ju någon som får förhinder i sista stund när det väl gäller, sjukdom eller annat.) Hade själv jättedåligt samvete då vi bjöd _6_ utav _16_ barn på min stora killes första födelsedagskalas med barn ifrån förskolan. Det borde jag inte haft då han bara bjöd de han var närmast kompis med...fast man är ju orolig att någon kännser sig bortglömd...

Kul att besöket av tjejkompisen blev så lyckat. :)

Kram!

2008-02-11 @ 23:10:41
URL: http://mammamira.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0