Same procedure as last night...

...jag bad om något att göra, det erkänner jag. Men då menade jag något roligt, inte mera kräktorkning. Nästan exakt 24 timmar efter Sudden insjuknande är det dags för min förstfödde att trilla dit. Jag misstänkte det i och för sig för när han skulle sova så var han tårögd och sa att han var så jättetrött. Han är den mest kvällspigga jag känner, så det stämde inte. Jag bäddade för säkerhets skull med en handduk under hans kudde och det var ju tur för han lyckades inte pricka mycket i hinken. Så bara för att jag inte skulle glömma hur man gör på nattjänst, så var det dags att återigen slita ur totalt nerkräkta sängkläder, torka golv, duscha barn, sanera toalett, lägga i ny tvättmaskin och sprita blödande händer. Och naturligtvis vaknade E även denna natt så att jag skulle hejas på av illvrål. Sömn kan jag nog glömma även denna natt. Jag är trött, så in i vassen trött, både psykiskt och fysiskt av att inte få sova och vara fast här hemma utan någon avlastning alls. Nu vill jag inte mer, orkar inte mer, det räcker nu.

Det enda jag kan hoppas på nu är att jag får fortsätta stå på benen genom detta elände. Tur i alla fall att jag har en blogg där jag kan klaga hur mycket jag vill för det behöver jag få göra just nu.

Kommentarer
Postat av: Humla

Åh din stackare... tror sjutton det att du är utmpumpad! Håller alla tummar jag har för att det räcker nu och att du slipper... stackars stackars dig! Kramar i mängder på behörigt avstånd!

2008-04-13 @ 08:26:08
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åh fy stackars dig och barnen -låter helt olidligt att de kräks och att du inte får sova. Tänker på dig och hoppas att allt är bra snart så du får sova och ta det lugnt och att barnen är sina härliga glada själva igen.

många kramar från Götet

2008-04-13 @ 15:40:21
URL: http://sisselaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0