Lite allt möjligt...

Jag har ju inte berättat att Sudden varit på besök på skolan. I fredags var vi och hälsade på hans blivande klasskompisar, fick vara med på hela skolan sjunger och så fick de träffa sina fröknar. Jo, det är ju samma som wiliam har just nu, så det är ju inte helt främmande för Ludwig. Och lokalerna känner han ju igen väl eftersom han ofta är med och hämtar och lämnar storebror. Det var så roligt att se för innan vi skulle gå in så följdes han och William åt hela tiden, man märker hur tajta de är, och William blev verkligen storebror som berättade hur allt fungerade på skolan :) Hela skolan sjunger var jätteroligt. Alla elever samlas i gymnastiksalen och så har de en kille som kommer dit och sjunger roliga sånger med dem och spelar gitarr. Det var faktiskt svårt att stå still för de flesta låtarna var klart medryckande. Lärarna stod på pallar och visade rörelser till och spelade tamburin. Kanske inte låter så märkvärdigt, men det var superkul! Sedan fick de gå in i klassrummet och prata lite med gruppen och sedan göra ett självporträtt som ska sitta över deras klädkrokar tills de får sina foton. Det gick bra och Ludwig var inte så värst blyg trots att han inte känner fler än två. Det här kommer nog gå jättebra och han är verkligen laddad för att börja:)

Efter att ha pratat med min moster bestämde vi oss för att skjuta på Karlskogaresan i två veckor. Av flera orsaker. Hon hade fått erbjudande om att gå en kurs och besök två för Sudden på sexårs visade sig bli nu på fredag, och jag tycker det är bra om han kan vara med på det.

Sedan blev jag så glad för ABF ringde och ville att jag skulle hålla i en kväll med scrapping som de ska ha i samarbete med Bokia här i stan. jättekul! Har lite funderingar på att utöka och hålla någon annan kurs en till kväll i veckan och det gick så bra så, jag fick jobba hur mycket jag ville:) Det är ju så kul att komma iväg och jobba lite och ändå kunna kombinera det med att ha barnen hemma som jag vill-perfekt!

Idag har jag också fått hålla och gosa lite med en sjuveckors liten kille. Åh, vilken liten guldklimp! Man kan ju inte bli annat än sugen när man ser ett sådant litet mirakel:)

Nej, nu har jag svamlat om mycket och inget alls egentligen *s* Jo, en sak till. M rapporterar att det är sommar och full blomning i Korea just nu. Om en dag åker han vidare till Kina. De ska visst få åka på en hel del sightseen så han kommer nog få se en hel del av Kina, tur att han har med sig stora kameran (¨även om jag inte är glad över att bara ha kompaktkameran hemma).
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0