Släpade mig iväg till en läkare idag igen...

...dels ville jag att de skulle lyssna på lungorna igen eftersom det fortfarande gör ont när jag andas in och dels ville jag ha ett sjukintyg. Läkaren visade röntgenbilden och sa att jag hade haft en riktigt massiv lunginflamation och att det därför inte är konstigt att det tar tid att bli av med den. Den är inte helt borta än, men jag har ju tre dagar kvar på min antibiotikakur och sänkan var mycket lägre så det går ju åt rätt håll. Sedan sjukskrev han mig denna veckan. Vågar ju knappt skicka in det till försäkringskassan, för jag har ju inte direkt bra erfarenheter därifrån sedan tidigare. Få se om fk's läkare kommer anse att jag inte har något som förhindrar mig att sköta fyra barn nu heller. De brukar ju säga att jag ju ändå bara går hemma... ja, vi får se hur domen blir denna gång.

Orkade faktiskt in på Åhlens också och köpte nytt tyg till köket och så två presenter till åt Erik. Jo, jag vet, han skulle bara få en leksak och sedan kläder men i sista stund drabbades jag av dåligt samvete. Visst kommer han tycka att papperet och snörena är roligast, men visst måste det väl ändå vara kul att hitta något färglatt som man kan leka med i paketet också? Och alla andra bröderna har ju fått annat än kläder...Ja, jag är knäpp, fast det är väl inte direkt någon nyhet :)

M's mamma kommer ju hit imorgon för att avlasta mig eftersom M ska till Stockholm i två dagar. Skönt att få lite hjälp eftersom jag är så trött fortfarande. Tror nog att den lilla ettåringen får vänta med paketöppning tills farmor anländer så får hon vara med också. Måste slå in lite paket ikväll och så får jag väl ge storebrorsorna i uppdrag att blåsa några ballonger. Jag tror inte de kommer klaga alltför mycket :) Sedan ska jag försöka övertala M att baka en minitårta åt Erik i den lilla sockerkaksformen som han fick av faster i tidig födelsedagspresent. (Erik älskar att hålla på med köksredskap, kastruller och bakformar.) Det är egentligen bara M och Ludwig som gillar tårta så det känns ju lite onödigt att baka en stor som ska stå i kylen i en vecka. Men visst måste ju ettåringen få en alldeles egen tårta att bokstavligt talat sätta tänderna i:) Jag ska fota den yngsta kungen imorgon så får jag lägga in lite bilder på honom sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0