Nu är det invigt...

....ja Ps2 alltså. Efter maten fick killarna gå in på ett rum och lova att inte komma ut innan vi ropade på dem. Vi hade lovat fredagsmys med popcorn och något roligt. Väntan måste ha varit jobbig för dem eftersom de var och varannan minut kikade ut och frågade om vi var klara :-) När de väl fick komma ut blev ögonen som pingisbollar oroväckande nära att trilla ut och kommentarer som "va, vems är det här", "hur har det här kommit hit", "är det sant, är det vårat" osv duggade tätt. Sen ville de genast komma igång och sjunga och naturligtvis Sonjas "för att du finns". William och Ludwig var riktigt duktiga, men Filip ledsnade nästan direkt och undrade om vi inte kunde skaffa ett bilspel till ps2 istället. Även mamman och pappan testade och tyckte det var roligt. Ja, det vill säga ända tills man efter sin enorma sångprestation fick se att man tydligen är tondöv ;-D Nåja, vad gör det, jag har inte tänkt ställa upp i Idol eller schlagerfestivalen och min närmsta fankrests var mycket imponerade ;-D
Lägger in lite bilder på musikalfamiljen *ler* Det är bara mamman och den näst yngste som inte fastnade på bild...



"vad gör ni här inne i vardagsrummet, får jag komma in och rycka i lite sladdar?"
Erik står i köket och kikar in genom grinden
20617-269


William är mycket koncentrerad
20617-272

Pappan kör mera avslappnad stil...
20617-271


Äntligen får Sudden sjunga sin favoritlåt "för att du finns"
20617-270


De tävlade även mot varandra och för att undvika sura miner konstaterade vi att de varje gång lyckades komma lika poängmässigt (fegt kanske, men vad gör man inte för husfriden...)
20617-273


Sedan måste jag bara lägga in bilden jag tog på nästan alla mina älsklingar. Erik ville hellre rycka mig i byxbenen än sitta i knät på pappan. visst är de härliga :)

20617-268

Nej, nu är det dags att krypa ner och se om jag får sova något inatt eller om det blir ytterligare sju timmars hostande och kraxande innan det är dags att kliva upp igen. Nu måste väl ändå förkylningseländet ge sig någon gång tycker jag!
Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Humla

:-D Vad härligt att köandet betalde sig med så entusiastiska killar med stora ögon. *s* Lät så trevligt med överrasknings-fredagsmys... hoppas du fått en god natts sömn och att helgen blir bra utan påhälsning av trotsmonster. Kram!!!!!

2007-11-17 @ 07:37:26
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: MiaMaria

Låter som om köandet var värt det :) Jättefina bilder på dina killar :)

*kram*

2007-11-20 @ 07:06:51
URL: http://sarnhammar.se/maria/hobby/hobby.asp
Postat av: Mamma P

Råkade ramla in här (efter googlande på sexåring, kalas och lekar eller något sådant) och måste bara få kommentera - vilka fina bilder på otroligt söta barn! Hej från en annan pojkmamma. :o)

2007-11-23 @ 12:27:20
URL: http://mammap.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0