Svammelmaja är igång igen....

Har väl inte så mycket att berätta egentligen, men lite svammel ska jag väl kunna få till:) Dagarna rinner iväg och vi försöker hitta rutiner, fast Erik kör sitt eget race, så vi anpassar oss rätt mycket efter honom fortfarande. Lillpluppen har som favorit hobby att äta och gör så ungefär med två timmars mellanrum, ibland lite längre om han sover riktigt gott. Och sova gott det gör han om han får ligga mage mot mage med mamman eller åka runt i bärsjalen. Jag är så nöjd med den nya fina bärsjalen. Den är ju i trikå och därför smidigare och mindre bylsig...både jag och Erik gillar den skarpt:) Idag har jag bakat morotsbröd och samtidigt gjort kycklingkalops och då med Erik i bärsjalen. Vad hade jag gjort med en arg bebis annars?

Jag försöker säga till grabbarna att de inte ska vara så mycket uppe i ansiktet på Erik utan hellre får krama honom och pussa honom på magen och så vidare, så i morse vaknade jag av att Filip (som som vanligt kommit över till våran säng på natten) "mamma,mej inte pussa bejbis på huvet, mej pussa Elik på lyggen" (om nu någon inte förstår så sa han alltså att han inte skulle pussa bebisen på huvudet utan pussa Erik på ryggen). Lilla gosungen, han är så söt mot Erik och vill hela tiden hjälpa till. Han satt även imorse och räknade upp alla han älskade och till slut så vart han tyst, funderade lite och säger sedan "äh, mamma, mej älska alla" *s*. Visst är han för go´!

Idag har vi haft en sammandrabbning jag och grabbarna. De bestämde sig för att bygga alla pussel de hittade som en lång gång i hela hallen. Helt ok tyckte jag, tom bra för då ser man ju att alla bitar finns :) Men sedan kom det ett mindre bra moment då de bestämde sig för att först springa race på "pusselgången" och sedan riva allt, blanda ihop och kasta runt. Jag hade dessutom bett dem tidigare att när de var klara lägga ihop alla pussel i kartongerna igen, så glad blev jag ju inte. Jag förklarade att jag tyckte det var jättetråkigt att de gjorde så och att de inte var mer rädd om sina saker. Så en lämplig tankeställare tyckte jag var att samla ihop pusslen och lägga undan dem på kontoret så att de får vara utan dem ett tag. Sagt och gjort, jag tog en sopsäck och samlade ihop alla kartonger. Lite livat blev det först men sen säger WIlliam "äh, de slängs ju inte i soptunnan utan hamnar bara i förrådet, och där är det ju inte någon som kan ta dem". Får väl skratta lite åt det så här, för snacka om att den sk tankeställaren föll platt.....

Jag hann inte skriva något mer i går kväll så jag fortsätter lite grand idag. Killarna har pysslat på morgonen med det paket som tomten kom med till Filip. En stor låda med skumgummistämplar, penslar,rollerpenslar, färg och papper. Det var populärt kan jag lova. Dessutom var Erik så väluppfostrad så han sov sig igenom det hela ;-D Nog för att det hade gått ändå, men lite enklare är det allt när man kan ha båda armarna fria och slippa oroa sig för att få färg över Erik i bärsjalen*s*

Nu ska jag snart åka ner på stan och hämta en ny väghyvel åt William (den han fick i julklapp var trasig och nu har de skickat en ny) och så ska jag köpa en skumgummiboll och ta in fotbollsmålen så att grabbarna kan spela fotboll i hallen.

Imorgon ska M åka på badhuset på förmiddagen med barnen och sedan ska vi direkt efter lunchen åka och bowla med dem. Ska bli spännande att se om de tycker det är roligt. Föräldrarna tycker i alla fall att det är skoj :)

Nej, nu ska jag gå och tanka lilleman igen.
Ha en bra dag
Kram

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja inte är de dumma grabbarna inte *s* ´De har koll på vad grejorna tar vägen.
*kramar*

2007-01-12 @ 15:58:54
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Humla

Du har så härliga grabbar Magda! Filip är ju bara för härlig, och lite kan man ju le åt att din tankeställare inte riktigt blev så effektiv som det var tänkt. Vi åker förresten norrut första helgen i februari... kanske kunde vi kika förbi på någon av vägarna? Det vore så kul att se er igen! Kram!

2007-01-13 @ 00:25:52
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Béatrice Karjalainen

*s* William är ju för skön. Han har så härliga kommentarer.

2007-01-19 @ 14:05:20
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0