Ludwig är kvar på sjukhuset än...

...han var jättepigg imorse, åt frukost och var mäkta stolt över att han fått in ett playstation på rummet. Dessutom fick han hoppa i ett bollhav för att försöka röra sig och se om det blev bättre i magen av det. William och Filip var klart avundsjuka på att han fått göra så mycket kul "bara för att" han var sjuk. Under natten har han legat med dropp för att han var visst lite uttorkad. Efter läkarronden på eftermiddagen började han visa tecken på att allt inte var så bra längre, så Magnus bad att de skulle få stanna ett par timmar till för att se hur det utvecklade sig. Efter en stund så började attackerna om igen och han gråter och har jätteont. Men barnkirurgen säger att de har gjort sitt, så nu väntar de på en läkare från barnmedicin istället. Det verkar ta lite tid för remisser ska ju skickas innan någon läkare kommer och kikar på honom. Förhoppningsvis ska han inte behöva vänta så länge till. Han ringde nyss och bröt ihop helt i telefon när han pratade med mig. Behöver jag skriva att det slet ordentligt i mammahjärtat när han gråter, snorar och hulkar och skriker aj i andra änden. Åh, jag vill bara ha honom här så jag kan ta honom i min famn och trösta så gott jag kan. Men jag vet ju att det är bättre att han är där han är just nu. Så just nu sitter jag här och avvaktar och ser om vi ska åka upp med lite ombyten och tandborstar ifall det blir en natt till.

Nu ringde Magnus nyss och berättade att de ska röntga buken på honom och göra ultraljud också för att se om de hittar något. Det gick knappt att höra vad M sa för Ludwig skrek så högt. En sköterska som kom in sa "mej oj, har han sådär ont". Åh, jag vill bara gråta, går här hemma och vankar. Jag får inte något gjort, tankarna fladdrar åt alla håll. Det blir nog Magnus syster som får åka upp till sjukhuset och lämna saker om det blir en till natt. Dels är det ju lättare att jag stannar hos brorsorna och sedan så tror vi att det blir lugnare för Ludwig om jag  _inte _ kommer dit (hur gärna jag än vill).Jag återkommer när jag vet mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0