Nu är det dags att ta sig i kragen med bloggandet!

Har ju varit urusel på att blogga, hade helt klart hoppats på att jag skulle orka vara mer aktiv...det är ju ett kul sätt att få skriva av sig lite, dela med sig och framförallt spara till framtiden:)
 
Så nu ska jag ta mig i kragen och börja om!!

Just nu sitter jag och känner mig allmänt hängig, en förkylning är helt klart i antågande och energin  och tålamodet på barnen (som också är lite småsnoriga) är defenitivt inte vad det borde vara. De tycker de ska få leka hela havet stormar och riva ut allt som finns, inklusive sängkläder (vilket faktiskt är bland det värsta jag vet när sängkläder hamnar utrivet på golvet) medan mamman hade uppskattat lugnare lek....

Nåja, jag har valt att ignorera det mesta för jag orkar inte gnälla och bråka just nu, utan har helt fräckt stulit lite egentid framför datorn. Visst är jag en hemsk mamma. Kollar lite hur det går för traderaauktionen jag har ute nu, läser lite på aff osv.

Men snart ska jag packa in grabbarna i bilen och så ska vi handla korv och bröd för vi ska ta oss i väg till kulturområdet här intill och grilla till lunch hade jag tänkt. Där finns det  massor av roliga backar att springa i, kottar att plocka och sand att gräva i. Så lite kul ska de nog få också trots att denna dag känns seg och tråkig.

M kommer inte hem förren sent torsdag kväll och han verkar också vara på väg att bli sjuk. Nåja, bara vi inte blir så däckade som vi var i somras, så ska vi nog fixa det här också.

Just det, måste ju lägga in en bild på de första införskaffade bebiskläderna. Vi sålde ju bort nästan allt för vi skulle ju nog inte ha fler barn *s* Kändes konstigt att kolla på flickkläder...inte nu för att inte pojkar kan ha rött (mina är faktiskt dessutom väldigt fina idet och har en hel del rött) men det kändes ändå "flickigt" att handla röd fleeceoverall och mössa:) Ett par mjukisbyxor i rött och brunt kunde jag inte heller motstå...

Känns lite som att "boartendenserna" har börjat sätta in. Jag känner att jag vill få det sista fixat innan bebis kommer, åtta veckor går ju fort....jag menar, jag har två månader kvar, och varat tog de andra sju vägen *s*

Nej, nu måste jag sluta för nu börjar de spika i garaget. Visserligen är det säkert på det flygplan de började på igår när de var därute med M, men det är nog säkrast att kolla:)














Kommentarer
Postat av: Elin

Halloj! Ska bli roligt att kunna läsa lite mera om vad som händer hos er. Kram från oss.

2006-09-13 @ 09:15:28
URL: http://ellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0