Här har det hänt en del idag:)

Idag var det premiär för barngympan. Fixade lite mat åt grabbarna och så kastade vi oss i bilen och åkte iväg. Kan meddela att det var två _mycket_ förväntansfulla grabbar som frågade det ena efter det andra och vägrade ge sig trots att jag förklarade att jag visste precis lika lite som dem. Väl där förvandlades mina supersociala och framåt killar till två otroligt blyga bröder som krampaktigt klamrade sig fast vid varandra. Trodde nästan ett tag att Ludwig skulle bryta av handen på William. Nåja, efter ett tag så släppte blygheten och de roade sig kungligt! William var riktigt duktig på att lyssna på ledarna och följa deras rörelser medan Ludwig, som gärna kikade runt på allt annat, hade lite svårare att koncentrera sig och körde rätt mycket ett eget race. Fast det funkade det också och båda verkar ha haft mycket roligt för just nu tjatas det om hur länge det är kvar tills nästa onsdag *s* Lillebror Filip intog en egen hörna av gymnastiksalen och roade sig själv där med att springa och försöka klättra i ribbstolarna. Däremellan satt han snällt bredvid mig på en bänk och kommenterade högt alla andra barn :) Så nu vet jag att det går finemang att ta med även honom dit och det känns ju skönt eftersom jag ofta är själv på onsdagar. Så just nu verkar det som att det här med barngympa var en hit!

Vi har ju även varit på kyrkans barnsång idag och det var kul att få återse massa mammor som man inte träffat sedan sommaravslutningen. Dessutom brukar grabbarna gilla att vara där eftersom det ofta är lite äldre barn med också.
Sen vart jag tillfrågad där om jag inte vill hålla i en kurs i scrapbooking en kväll i veckan på en annan kyrka med början nästa termin. Hon hade hittat mina LO's på nätet och tyckte de var fina. Jag blev ju jätteglad och kan det bli bättre än att få betalt för att göra det jag tycker är så roligt:) Lite skrämmande är det ju dock, är jag verkligen tillräckligt bra för att hålla en kurs i det? Nåja, det är ju på nybörjarnivå så det ska väl gå:)
Men som sagt, jag kan ju inte sticka under stol med att jag vart glad och stolt att de ville ha just mig till lärare, det är ju aldrig helt fel att få lite uppskattning.

Tankarna på att våga ta steget ut och starta eget har börjat snurra i huvudet igen också. Jag lär inte vara särskillt attraktiv på arbetsmarknaden sedan när jag varit hemma i så många år, så det bästa är kanske att våga klivet ut i det okända och testa att köra sitt egna race. Känner mig jättepirrig och den här gången verkar faktiskt M lite mer med på noterna än tidigare. Har pratat med honom i kväll och vi har bestämt att vi i helgen ska sätta oss ner och försöka göra lite kalkyler osv för att se vad som skulle krävas för att få det att fungera. Blir så pirrig...tänk om ...tänk om... Får väl återkomma lite senare med vad jag har för planer, känns lite tidigt än att berätta för mycket:)

Nej, nu ska jag gå och bära grabbarna till deras sängar. De har ställt upp ett bamsetält i Williams säng och där ligger allihopa. Antar att det hamnade där eftersom jag sagt att det går inte att sova i det för det blir för hårt och kallt på golvet, och då löste de det på sitt eget sätt *s* Men det blir nog lite för trångt och svettigt därinne och kanske inte världens bästa luft så jag tror jag får våga mig på att lyfta dem till sina sängar och hoppas på att det inte genererar alltför mycket förvärkar...

Puss och kram och sov gott!

Kommentarer
Postat av: MiaMaria & co

Låter kul med barngympa, så sött med syskon som har varandra :)

Så kul att du blivit tillfrågad att hålla en scrapkurs :) Ta åt dig, du är duktig!

*kram'

2006-09-15 @ 18:13:59
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Elin

Vad spännade med scraputlärning, kommer gå superbra för dig!
Känner igen den med blygheten på gympan. Precis så blev Em och vi ska inte fortsätta denna terminen utan vänta tills nästa eller efter nästa sommar.
Kram från oss.

2006-09-15 @ 18:35:10
URL: http://ellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0