Tar en liten paus...

håller på att bädda sängar, klä barn och städa undan i allamänhet. Men jag måste ta pauser med jämna mellanrum eftersom jag får svårt att andas, hjärtklappning och blir alldeles knäsvag. Dessutom känns det sm att allt blod rusar ner i fötterna som växer till minst dubbel storlek. Jag vill att bebben ska komma nu!! Fyra veckor kvar (om man går på det datum jag fick sist), men det känns som en evighet just nu. Känner mig trött och orkeslös och det är ju inget vidare om man ska gå igenom en förlossning...Misstänker starkt att mitt Hb värde har dippat igen och att det är därför jag är så vansinnigt trött och darrig. Ska till bm på torsdag så vi får väl se då. Provar att äta niferex igen trots att de gör mig mer illamående, men jag känner mig lite orolig för hur jag ska orka klämma ut bebben om jag är så här matt. Äsch, nu ska jag tänka poitivt, det fixar sig!

M är ju borta i Littauen så min födelsedag firar jag själv med grabbarna. De har haft skattjakt med mig på morgonen. De hade lagt ut ledtrådar (som för mig var helt omöjliga att tyda *s*) men tillslut så hittade jag ett kuvert under köksskåpen där de hade lagt i teckningar - gullungar! Av M fick jag pengar som ska investeras i ny garderob när jag har gått ihop lite efter förlossningen. Ska bli roligt när man kan börja ha vanliga kläder igen.

Det är ganska fint väder idag så jag hoppas att jag kanske orkar ta bilen upp till kulturområdet efter lunch så att grabbarna får springa av sig lite. Då har vi fått komma ut i det vackra höstvädret (jo, solen har faktiskt hittat hit nu) och jag slipper ha dåligt samvete att vi inte har hittat på något. Eftersom jag kan sitta stilla och hålla koll på dem ändå, så känns det som en rätt ok aktivitet som inte borde göra mig helt färdig.

Egentligen borde jag åka in till stan och köpa en riddardräkt åt Ludwig också (de hade bara en kvar i hans storlek) men hur åker man in med tre grabbar till en leksaksaffär och får dem att stanna utanför? Känns som mission impossible...Kankse man kan ringa och be lite snällt att de lägger undan den så får svärmor hämta den imorgon innan hon kommer hit..

Nej, nu ska jag sluta och försöka orka bädda färdigt min säng.
Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Li

Aha!! Fyller du år idag Magda??? *S* Stort grattis från mig... (som fyller imorgon) :-)

HIPP HIPP HURRA!!

2006-10-17 @ 13:47:56
URL: http://devilleplace.blogg.se
Postat av: Elin

Ville bara kika in och skicka en stor kram till dig! Hade varit kul att se något foto på dig och pojkarna, länge sedan sist ju. Ha det så bra vännen. Många kramar från mig.

2006-10-18 @ 10:12:28
URL: http://ellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0