Styling och graviditet...

Ja, just nu känner jag mig väl mest stor och rätt trist. Har velat ta mig till en frisör hur länge som helst, men eftersom senaste utbetalningen från fk gav hela 504 kr (!) (blir ju så när jag strider med dem och de fryser utbetalningen), så har det inte direkt fått högsta prioriet. Håret börjar vara långt, en bit nedanför axlarna och  utan vare sig slingor eller annat som kan pigga upp lite i alla fall. Nåja, till saken...

Läste i tidningen att Schwartzkopf skulle anordna en frisyrshow i Luleå för att visa upp de senaste inom frisyrtrenderna. Jag har ju aldrig varit rätt av mig för att prova nytt, så jag bestämde mig för att åka på deras casting. Väl där får man reda på att det i så fall blir en heldag på lördag där man blir färgad, klippt, sminkad och allmänt stylad. Härligt- precis vad jag behöver nu! Happ, han börjar gå runt och känna på allas hår och fråga vad man kan tänka sig för förändring. Får väl säga att jag vart rätt glad när han kom till mig för han tyckte jag hade så himla fint hår och att det fanns alla möjligheter i världen att göra något snyggt.. Enligt han själv så blev han kär direkt *s*.Dessutom så såg han direkt vad han ville göra med mitt hår som skulle passa mig perfekt.

Kände direkt hur humöret åkte upp ett par pinnhål och såg framför mig en lördag där jag skulle bli hur ompysslad som helst och dessutom utan att betala en krona. Tyvärr ramlade jag ner på jorden igen ganska snabbt. De hade ju med sig kläder som alla skulle stylas i och jag behöver kanske inte förklara att mammakläder inte ingick i utbudet.  Jag försökte övertala honom och säga att det kan väl ändå inte vara så himla svårt att ordna och att det vore väl coolt att ha med en mage på estraden:) Han skulle diskutera med sina kollegor som ska anlända till Luleå idag fredag, men jag har tyvärr inga större förhoppningar. Lite besviken är jag allt, för det skulle varit jättekul att få hamna i händerna på riktiga proffs. Sen skulle man dessutom få med sig hårprodukter hem för över 600kr. Inte helt fel det  heller... Ja, man ska ju inte måla fan på väggen i förväg, men jag tror tyvärr att i det här faller på min mage

Fast Luleåresan var ju inte helt bortkastad. Barnen fick till sin lycka middag på det gyllene M:et och sedan fick de under en timmes tid springa fram och tillbaka i hotellets korridor. Perfekt ljuddämpning med heltäckande matta kan jag lova *s* Filip var blossande röd i ansiktet av allt spring och somnade gott i bilen på väg hem. Dessutom fick jag ju möjligheten att chocka en och annan med att det var fjärde barnet i magen, och ja, alla tre var mina.....och den äldsta är fem år:)

Happ, slutsurrat. Efter elva idag ska jag få besked om jag kommer med. Annars blir det en resa upp till farmor och farfar där M ska hjälpa till med potatisen, istället för en styling dag. Ja,ja, vad är en bal på slottet....
Nu ska grabbarna få frukost.
Kramelikram!

Kommentarer
Postat av: jenny m thea & moa

Spännande Hoppas verkligen att du kommer med och att vi får se bilder efteråt. Klart de måste fixa lite mammakläder!!! *håller tummar och tår*

2006-10-06 @ 09:25:30
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Humla

Håller tummarna stenhårt för att de lyckas skramla fram lite mammakläder... det där låter ju fantastiskt och ingen är mer värd en hel pyssla-om-dag mer än du just nu!

Storkramen!

2006-10-06 @ 19:32:09
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: caya

jag hoppas det blev styling :)
puss

2006-10-07 @ 17:03:23
URL: http://caya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0