Härmed nominerar jag mig...

...till världens sämsta mamma! Jag har noll ork, all energi lyser med sin frånvaro, för att inte tala om tålamod och pedagogiskt tänkande. Känner hur jag gnäller och tjatar hela tiden. Blir så ledsen att jag låter så illa, för det hör jag ju att jag gör. Har pratat med grabbarna och försökt förklara att jag inte mår så bra just nu, men att det kommer bli bättre. Jag lovade att försöka lite mer, att vara mer aktiv med dem och att inte vara så lättirriterad. Å andra sidan så bad jag dem snällt att försöka lyssna på när jag säger till så att jag slipper tjata, för det finns inget som får mig på sämre humör än att gnälla och tjata...tyvärr verkar det ha passerat in genom ena och ut genom andra örat. De är otroligt stimmiga och överaktiva just nu (känner väl på sig att allt inte är som vanligt och att mamma inte orkar på samma sätt) vllket gör att man ibland måste stampa i golvet rejält för att ens få uppmärksamhet. Blir så ledsen för just nu känner jag mig verkligen så himla usel. Precis så här vill jag _inte_ vara som mamma!

Så alltså nominerar jag mig till världens sämsta mamma...ja, i alla fall just nu...
Hoppas vi vaknar till en ny fräsch start imorgon och att jag hittar tillbaka till mitt rätta jag. Mina grabbar är ju mitt allt och det är det de måste få höra istället för gnäll och tjat!
Nu ska jag gå och sätta fram kvällsfika åt dem.
Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Elin

Inte är du en dålig mamma Magda! det är ju inte alls konstigt att tålamodet inte är på topp så här i slutet på graviditeten. Tycker du gör ett fantastiskt jobb med dina 3 söta pojkar och det tror jag dom vet också!
Skickar en massa kramar till dig från mig!!

2006-10-26 @ 20:18:44
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Therese

Äsch Magda, det är ju inte sant och det vet du ju. Man kan inte vara på topp alla dagar och framförallt inte med en bäbis i magen som snart vill ut och tre söta men aktiva grabbar. Att man tjatar och blir irriterad är fullständigt normalt, snart är du som vanligt igen ska du se.

Skickar en drös med styrka och värmande kramar.

/Therese

2006-10-27 @ 10:08:43
URL: http://therese.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0