Igår

tog jag och Erik en tur till Luleå och shoppade lite :) Helt vansinnigt egentligen eftersom det var fint väder men M's syster lurade iväg mig till rean på JC. Jag brukar handla en del till både mig grabbarna där, så nu tänkte jag att det kanske kunde finnas lite roligt tills skolstarten. Jodå, jag kom därifrån med en ganska stor kasse. Räknade ut att jag handlat kläder för ca 3500, men betalade 850 för det istället, så jag var nöjd :) På vägen hem stannade jag och lilleman på ToysRUs för att kika lite. Straxt innanför dörrarna fanns nästan en hel vägg med stora traktorer och lastbilar och Erik tjoade allt vad han hade och pekade och studsade i vagnen :) Jag kunde inte låta bli och frågade om han ville ha en stor traktor...naturligtvis nickade han frenetiskt och när han fick den stora kartongen i famnen trodde jag ungen skulle kvävas av lycka,för det tog en stund innan han började andas igen *s*. Varsinn liten present till de andra grabbarna slank ner i vagnen också som jag sedan gömde under deras kudde. De blev helt överlyckliga när de gick och lade sig :) Det är så kul att kunna göra så någon gång ibland och överraska dem när de minst anar det. Kan meddela att Eriks nalle fick en konkurrent i traktorn den natten :)

Ikväll så har M roat sig med att klä om stolsdynorna på stolarna vi har på altanen. Jag kom på den ljusa idén att klä om dem med vaxduk, ja alltså sådan som nästan känns som tyg, för att få dem någorlunda avtorkningsbara, så idag så cyklade vi in till stan allihopa och köpte sådan. En glass fick grabbarna också som en morot, för det är ju trots allt en mil fram och tillbaka. Nå, första stolsitsen skruvade M bort och sedan kom Filip och ville veta vad han gjorde och tyckte att han kunde hjälpa till. Han fick naturligtvis försöka och gjorde det så bra, så han skruvade på egen hand bort resterande fem sitsar. Det blev riktigt snyggt. Nu ska vi bara hämta hem det andra bordet och stolarna från farmor och farfar imorgon (de har en likadadan matgrupp som oss och som vi ska få ta hem till vår altan) och byta sitsarna där också så är altanen klar. Få se om Filip är lika sugen på att hjälpa till med sex stolar till :) Här kommer några bilder på vår egen lilla "handyman". Kolla in tungföringen vid koncentration :)



Nej, nu ska jag sova. Imorgon ska vi till Södra Harads och gratulera farmor som fyller år. Grabbarna har gjort mycket fina grattiskort här ikväll :) Sen måste jag orka göra ett besök i en scrapbookingbutik som öppnar här i Boden imorgon, jobbigt va :)
natti natt

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oh vilken handyman ni har - en sån har vi här hemma också - han skruvar också med tungan...haha... :) De är för härliga.



Jag har läst bakåt och uppdaterat mig på att du är relativt nyklippt, kort och mörk - skitsnyggt!!!



Härlig bild på studsmattan - det är härligt med kompisar.



Spännande med ditt erbjudande också - håller tummarna på att det blir som du vill.



ps. har utmanat dig i min blogg så hoppa in och anta bara... :)



kram kram

2008-08-05 @ 20:41:47
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Vilka fina bilder! Med tanke pa the handyman's skin tone sa har ni fortfarande sommar i Boden?! Ser harligt somrigt ut pa bilderna i alla fall...

2008-08-08 @ 22:38:01
URL: http://kennethjansson.blogg.se/
Postat av: Lynette

Vilken söt sommarkille!

Rätta handlaget tycks han ha också.

2008-08-17 @ 10:51:10
URL: http://praktmorsorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0