Äntligen är sommaren här!

Nu har vi haft flera fina dagar och man glömmer rätt fort alla regntunga skyar och till och med hagelstormar som varit denna sommar. Vi har hunnit med både nytta och nöje:)

Vårt stora sommarprojekt med plattläggning och lite nya land är nu klara och det blev så fint så:) Ikväll lyfte vi dessutom bort all natursten som vi hade runt tujorna, rensade bort allt ogräs, "grundade" med täckduk och bark och så lade vi tillbaka alla stenar. Vilken skillnad, jag är helnöjd! Men vi har som sagt inte bara jobbat. Vi har hunnit med utebadet ett par gånger och idag har vi varit ute hos kompisar som bor i en stuga bredvid älven (på somrarna) och ätit gott, badat och bara latat oss:) Tro det eller ej, man vattentemperaturen var hela 20 grader i älven, så det var riktigt skönt :)

Igår var vi på middag hos grannarna tvärs över gatan och åt gott även där och hade mycket trevligt Den här gången höll Sudden ut längst, han däckade vid 01.30. Storebror fick jag följa hem lite tidigare och med en walkie talkie i handen och med ett löfte om att få sova i våran säng så tyckte han att jag kunde gå tillbaka en liten stund till (vi ser ju som sagt hem till oss hela tiden från grannarna). Men det blev bara en liiiten stund till för det dröjde inte länge innan jag fick ett " nu får du komma hem igen mamma, kom", och då är det ju bara att lyda :)

Planerna för morgondagen, om nu vädret håller i sig, är att vi ska åka båt ut i Luleå skärgård till Klubbviken. Där finns en jättefin långgrund sandstrand som kidsen ska få gå loss på :) Men vi får gå upp ganska tidigt  för det gäller att vara ute i god tid om man ska hinna med turbåtarna i skärgården. Alltså får jag ta och slå igen ögonen nu tror jag. Ska försöka få lite fina bilder imorgon och så ska jag se till att få in lite foton på vårat projekt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0