Ludwigs återbesök på sjukhuset klart...

...ja idag skulle vi dit och skriva ut honom eftersom han fortfarande inte är det sedan hans sjukhusvistelse i för snart ett år sedan. Vi har ju tagit flera fecesprov som alla har visat ett förhöjt värde, dvs. en irritation i tarmen. Men nu skulle vi i alla fall bli utskrivna. Trodde vi. Så blev dock inte fallet. Läkaren tittade på proverna igen och konstaterade att de var lite för höga för att ignorera och dessutom har han inte gått upp i vikt som han ska. Längdkurvan följer han bra, men inte viktkurvan. Nu har han ju varit magsjuk, men har inte innan heller varit uppe och vägt 22-23 som han "borde". Han är ju en riktig liten sparris... Nå, frågan om komjölksprotein kom upp igen, för det är det som de misstänker. Jag sa att jag har ju en "tjorvig" mage och att jag gjort gastroskopi där de inte hittade något förutom en svag retning i tarmen, och undrade om det helt enkelt kan vara så att han fått ärva min gormiga mage. Då svarade hon att hon snarare trodde att jag också kan ha problem med komjölksprotein och att det var konstigt att de inte tagit upp det med mig eftersom symptomen på det kan vara just så att det blir "tjorvig" mage. Nå, ialla fall, vi ska ta ett nytt fecesprov på Sudden om en vecka och sedan ska vi köra helt mjölkfritt i två till tre veckor och därefter ta ett nytt prov för att se om det visar på någon skillnad. Ser det bättre ut då så går man in och provocerar med mjölk och sedan ställer man diagnosen. En långdragen process detta och något svar lär vi inte få förren långt fram i vår. Så nu är det bara att lära sig vad som är fritt från komjölksprotein. Ska ändå bli lite intressant att se om det blir någon förändring för oss båda kanske...
Nej, nu ska jag spela lite ps2 med grabbarna medan Erik, kungen av bus, sover :)
kramelikram

Kommentarer
Postat av: Britta

Hoppas att ni snart kan få veta vad som är problemet, inte bra alls ju varken för dig eller honom med magproblem. Tänk om det är så enkelt så det är mjölken. Det kan ju dessutom bli bättre med åren om man låter magen vila ett tag.

Skönt att era sjukor är över. Du har ett hektiskt liv som hemmamamma med mannen på resa allt som oftast och 4 härliga pojkar på egen hand.

Stor kram!

2008-01-07 @ 11:30:43
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Therese

Hej gumman, hoppas verkligen att ni får bukt med trassliga magar. Man måste ju må bra i magen för att må bra hela vägen, tycker jag iallafall som också har lite strulig mage även om den just nu är rätt okey.
Gosiga bilder på sköna Pippigrabbar:)
Stora kramar, hoppas inte vardagen blir allt för tung och trist.

2008-01-07 @ 11:38:42
URL: http://therese.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0