Då var man gräsänka igen då...

M befinner sig just nu i Korea. Han åkte igår och kommer hem på fredag. Kul för honom att få resa runt och se så mycket, synd bara att han blev snuvad på att få åka Boeing 747. Det är hans dröm att få åka med ett sådant plan. Lustigt hur olika man kan vara, för mig är allt som har med plan att gör en mardröm snarare...
Han kommer resa jättemycket nu ett tag. Borta sju dagar, hemma två, borta tre, hemma tre, borta fyra, hemma två osv osv åtmindstone februari ut. Jo, han är ju borta ungefär tre dagar i veckan annars också men då kommer han ju i alla fall för det mesta hem på kvällarna. Visserligen efter att ungarna lagt sig, men då får i alla fall jag lite sällskap. Det blir rätt ensamt att vara själv så mycket och jag saknar den vuxna sociala biten, något som alla som ringer hit lär märka för jag pratar massor :-D

Igår fick vi massor med snö och idag är det ganska kallt, -15. Denna vinter är det nog nästan det kallaste vi haft och det märks att man vant sig vid att det varit mycket varmare än det brukar för idag känns det riktigt kallt. Minns den vintern när vi hade -42, då tyckte man att det var rena värmeböljan när det stigit till -30. Tur att man kan anpassa sig så. Men jag måste erkänna att en resa till varmare land känns mer och mer lockande just nu, synd bara att jag, som sagt, inte kommer så bra överens med flygplan. När vi landat efter vår Rhodosresa lovade jag mig själv att aldrig sätta foten i ett plan igen (trots att det inte varit någon turbulent resa), men ändå kan jag inte låta bli att längta bort. Får väl prata snällt med en läkare och se om man kan få något lugnande. Ja, vi får väl se...

Men idag ska jag i alla fall bylta på kidsen och så blir det väl en tur i pulkabacken innan vi går och hämtar William. Vi har nämligen börjat gå och hämta William varje eftermiddag istället för att åka bil. Det blir väl lite dygt två kilometer och jag tror det är bra för killarna. Erik får åka vagn, men de andra får traska själva. Känns som att det är ett ok sätt att få göra av med lite spring i benen...

Nej, nu får jag sluta så jag inte sitter här för länge. Kidsen vill ha min uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: cia

Mmm, han är borta mycket. Det är tufft emellanåt...

Kul för er att ni har lite vinter. Här undrar man ju om den kommer att komma överhuvudtaget, för inte räknar jag de få dagar det har varit kallt och snön legat ett litet tag som vinter! Det är som senhöst eller mycket tidig vår mest hela tiden. Det suger! Nu har jag nästan kommit i det stadiet att det lika gärna kan bli vår... Men trist för ungarna...

2008-01-15 @ 09:18:37
URL: http://cia242.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0