Imorgon är det dags!

Vår förstfödde tar nu steget in i skolvärlden på riktigt och har nu skolplikt, och Sudden börjar sexårs. M har tagit ledigt en halv dag och farmor ska vara hemma hos oss, så att vi ska kunna följa med varsinn pojke. Inte för att jag inte tror att William klarar sig själv, utan mest för att få träffa hans fröken och höra om det är något speciellt vi ska veta om. Informationsmötet är lagt till 9/9 vilket jag tycker var lite märkligt eftersom man väl vill få information _innan_ de börjar och inte efter? Ja,ja, det kanske bara är jag som är lite extra kinkig :)

Hur som helst så insåg jag idag att även om William ibland verkar lite försiktig så är det inget fel på självförtroendet. Farmor frågade idag om det skulle bli roligt att börja skolan och svaret kom blixtsnabbt "javisst, fast problemet är ju att jag redan kan så förskräckligt mycket" :-D

Sudden har jag ju redan varit med och hälsat på ett par gånger under förra veckan, så jag tror inte jag behöver stanna hela tiden ut, men vi får se.

Annars har helgen förflutit snabbt som vanligt. Hela lördagen tillbringade vi i Luleå. Vi varvade shopping med lekparkslek och så åt vi på thairestaurang. William fick personalen att skratta lite extra då han travade bort med tallriken till bardisken och säger "alltså, den här restaurangen ääääääger, jag har aldrig ätit så gott".  På det stora hela hade vi en riktigt trevlig dag trots att den innefattade shopping. Jag var helnöjd för jag lyckades faktiskt handla kläder till mig själv för en gångs skull :)

Idag har vår käre minigangster varit i farten igen. Ja, naturligtvis pratar jag om Erik, vem annars. När vi andra satt kvar vid frukostbordet blev det sådär otäckt tyst. Helt klart borde jag och M ha agerat direkt och letat reda på honom men vi satt kvar och tänkte att han nog ändå var på sitt rum och lekte. Jo, lekte gjorde han och då menar jag roade sig kungligt, men föräldrarna uppskattade inte riktigt leken. Lillpajsaren hade nämligen fått tag på mammans bärbara dator. Jodå, han har fått tag på den förut och öppnat locket och tryckt lite här och där, till och med provat att använda datorn som surfbräda, men den här gången kom han på att om man pillar med sina små minifingrar får man in dem under tangnterna och då....tada!...då lossnar tangenterna...skitkul! M hann dock stoppa honom när han hunnit med sisådär en åtta tio stycken.
Sedan satt han i någon timme eller så och försökte med instrument få tillbaka alla knappar och plastbitar som ryckts loss. Fantastikst nog lyckades han och datorn verkar ju till och med fungera:) Fast i fortsättningen får nog datorn bo på något mer barnsäkert ställe...om det nu existerar något sådant med Erik i huset *s*.

Nåja, jag måste ju även berätta att även om han ofta hittar på otyg, så är han så himla rolig och mysig också. Kramar och pussar har han till alla i överflöd, och fastän talet verkar dröja lite till så har han inga som helst problem att göra sig förstådd. Han bara tar den han vill ska följa med i handen och så pekar han och låter tills man förstår vad han menar. Allt ska dessutom härmas. Wii kontrollerna tar han gärna och så demonstrerar han hur man slår i tennis och hur man bowlar, han ställer in all disk (och även rena tallrikar osv) i diskmaskinen, hoppar högt på studsmattan, "sjunger" gärna med när killarna har melodifestival osv osv, listan kan göras hur lång som helst.

Nej, nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon. Får skriva mera sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0