Idag...

har vi hunnit med allt som jag skrev om igår. Nya hjälmar är inhandlade och en stolt William tog emot boken på bokhandeln. Vi har även varit och hälsat på idag på skolan. För Williams del innebar det ett kärt återseende av både fröknar och kompisar, och för Suddens del både tårar och glädje. Först kände han ingen där och ett par äldre killar var väl kaxiga så han blev lite ledsen, men sedan dök det upp en kompis som han känner sedan tidigare (som kommer gå i samma klass som honom), och då torkade tårarna snabbt.

Jag passade på att kika in i Williams blivande klassrum och insåg att de har förärats med helt nya bänkar, det luktade trä i hela rummet. Längs med ena väggen stod travar med nya böcker, nya pennor, nya mappar osv. Allt står bara och håller andan i väntan på att klassrummet ska fyllas med förväntansfulla förstaklassare. Blir ju alldeles nostalgisk när jag tänker på hur spänd man själv var inför allt nytt. Det känns spännande och otroligt att Sudden ska börja sexårs, men på något sätt känns det ännu större att William faktiskt börjar ettan!  Det känns nästan overkligt att jag nu har två pojkar i skolålder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0