Erik...

...snurrar runt och vaknar och gråter hela tiden. Vet inte om han har ont i magen eller vad det är som får honom att sova så oroligt. Det blir dåligt med sömn för min del. Lyckas somna till, vaknar av desperat rop "mamma" från Ludwigs rum. Blir klarvaken direkt och springer dit. Jodå, kräk i både hink (som jag ställt dit för säkerhets skull) och i sängen. River ur sängkläderna och bäddar med handdukar istället. Tömmer hinken och sanerar toaletten. Erik är naturligtvis vaken och anser att han måste vara med mamman hela tiden och vrålar därför av sina lungors fulla kraft utanför toalettdörren. Mina händer börjar blöda av handspriten. Bär tillbaka hinken till Sudden och försöker få Erik att lugna sig. Lägger mig och Erik igen, han verkar somna om. Ludwig ropar igen. Kliver upp igen. Erik vaknar igen och börjar skrika. Han lär inte sova mer inatt. William ropar. Han har ont i huvudet. Det brukar vara kodord för att något annat inte är bra, få se om det blir mer insjuknande snart. Det här blir nog en mycket lång natt. Jag ber till högre makter att jag klarar mig! Lite surt känns det allt att tänka på att M är i alperna medan jag är fast här hemma i kräkträsket...jag _hatar_ magsjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0