Ännu mera svammel...

Ligger här i sängen med Erik bredvid mig som kikar på Teletubbies. De vinkar och Erik vinkar glatt tillbaka och ropar "hä hä" . Det ser helfestligt ut:) Vi tar det lugnt på morgonen och killarna får sova ut eftersom William har ledigt från sexårs idag. Vi hade en incident förra veckan när William bröt ihop och grät och inte ville gå till sexårs och efter forskande fick vi ur honom att han helt enkelt var slutkörd av att både gå till skolan och sedan direkt till simskolan. Så i samråd med lärarna kom vi fram till att han skulle få vara ledig en dag denna veckan istället.

Sedan ska jag klippa mig idag. Vet inte riktigt hur dock, vi får se om det blir att jag fegar eller om det blir kort...William tycker jag ska sätta i flätor och spraya det rött, kanske inte riktigt vad jag tänkt mig :) Spännande ska det i alla fall bli att se hur det går att ha med sig alla fyra barnen och få dem *läs Erik* att inte riva frisersalongen. Jag får väl köra en klassiker med mutor och Erik...ja honom får jag väl surra fast med eltejp i en stol eller något sådant *s* Kan ju meddela att den yngsta brodern nu börjat öppna barnspärrarna vi har på lådor och skåp, nog trodde jag att man skulle vara lite äldre än knappt 1½ år innan man började forcera säkerhetsanordningar...

Nu kommer den lilla hulliganen med den stora bilen som F fick för att sluta med tuttar, den som spelar och blinkar om man trycker på knappar. Det har blivit kung Eriks nya favorit och han bär den med sig nästan överallt. Först spelar han ofta en låt och dansar till den så att blöjan nästan ramlar ner och sedan kör han med motorljud och drar den längs golvet samtidigt som han själv låter som en bil :) Han är klart festlig att kika på. Skulle lagt in lite bilder om jag kunde, men M har ju kameran med sig till Kina. Få se hur mycket motion vi kommer att få i sommar av att jaga honom runt hela kvarteret, han har redan visat upp en massa rymningstendenser...fast hur överraskande var det då *s* . Vi funderar starkt på staket utrustat med el.....löplina kanske? Fler förslag någon? :)

Nej, nu ska jag gå upp och fixa lite lyxfrukost åt grabbarna och mig.
Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: Humla

Dressyrhalsband! ;-D Ja jisses jag förstår precis hur ni har det om det är nån tröst, Folke är överfenomenal på att forcera alla spärrar, lås och förpackningar... han får upp allt! Nedrans onge! fast han har faktiskt *viskar tyst* blivit mycket mer lyhörd och inte fullt så vild... storkillen! ;-)

Kram kram - hoppas du har det bra och att M snart kommer hem till er!

2008-04-26 @ 20:58:57
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Cecilia

Nu är M hemma va?... :) Inte kan han väl vara borta fortfarande - det är nog bara jag som inte läst här inne på länge...

Låter som du har fullt upp med lille rymmaren - hm, jag skulle skaffa en "personlig livvakt" på lillkillen om jag vore som ni i sommar - så ni får lite ledigt...hehehe....

kram kram

2008-05-02 @ 20:43:31
URL: http://sisselaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0