Nu har jag varit slarvig igen...

...det har gått länge sedan jag skrev något. Men tiden bara rinner iväg och dessutom har jag ju haft så ont i ryggen så att sitta framför datorn har inte varit det optimala direkt. Jag har sprungit hos både naprapat och sjukgymnast så nu börjar det arta sig igen. Jag fick mig i alla fall en tankeställare, så nu är jag mycket noga med hur jag lyfter. Dessutom så har jag fått stränga order om att träna upp magmusklerna så att ryggen får stöd, så nu kör jag med situps. Naprapaten log lite och sa diplomatiskt att mina magmuskler var väldigt inaktiva *s* Själv skulle jag nog snarare säga att jag inga har ;-D Förhoppningsvis så kanske jag även hjälper "beach 2007 looken" lite på traven...

På måndag ska jag till ABF och se om de vill ha mig som ledare för en nybörjarkurs i scrapping. Vore ju jättekul att få komma ut en kväll i veckan och dessutom få hålla på min hobby. Det är ju även ett bra sätt att kolla intresset för scrapping här i norr. Ska lägga upp en tänkt kursplan i helgen och så ska jag ta med mina album för att visa upp vad jag gjort. Hoppas jag får chansen att göra detta.

Vad har hänt med barnen sedan sist då? Ja, varje dag innehåller ju en rad härliga uttryck och även en rad mindre roliga trotsutbrott av Filip. Han är verkligen ett skolboksexempel på trotsbarn, det pendlar på hundradels sekunder mellan lugn, harmoni och vredesutbrott *pust* ibland prövas man hårt som förälder:) Skönt är det i alla fall att det börjar vara ljusare och skönare att vara ute nu. Barnen är ute nästan varje dag och det blir alltid runt 3-6 timmar med frisk luft. Härligt och det märks på barnen att de blir gladare och piggare när de får vara ute och rasa av sig . Dessutom sover de lite bättre också. Ja, utom Filip då som vi nu har satt en extrasäng bredvid våran för att han kommer knatandes varje natt. Ibland är vi sex stycken och två katter i sängen när vi vaknar och det blir ganska trångt kan jag lova, så extrasängen är nästan ett måste. Fast frågar man Filip så är den helt onödig..."ligga hos dig pappa" är den mest frekvent använda frasen på nätterna. Och vore det inte för att man sover rätt dåligt när det blir så trångt, så finns det ju värre saker än att ha en alldeles go , mjuk och varm liten människa bakom ryggen.

Ett par guldkorn då:

* vi hade blivit sena pga av något och visste inte vad vi skulle laga till middag. Tillslut bestämde vi oss för att steka upp ett par hamburgare. Kändes inte så kul, men det är ju bukfylla i alla fall. Men William tyckte tydligen annorlunda för han avslutade middagen med att säga " tack så mycket mamma och pappa för de alldeles delikata hamburgarna"

* Ludwig var ute igår och byggde en snögubbe med morot till näsa osv. Jag frågade om han inte skulle bygga en kompis till snögubben. Jo, det tyckte han var en bra idé. Men när jag frågade om han skulle bygga en kill-eller tjejkompis till honom, så svarade han "hur ska jag kunna göra en tjej mamma, det finns ju inte rosa morötter"

Så lägger jag in några nya bilder på minstingen i familjen.
Sen är det dags för sängen tror jag.
Kram

Erik får prova gåstolen för första gången. Han är ju lite för liten än, men kul tyckte han det var...
20617-144

Tänk att den håller än, trots tre rätt våldamma brorsors framfart i den
20617-143

Ska man bara sitta här eller?
20617-142

Oj, nu kliar det i munnen igen
20617-141

Hur långt in kan man få en knytnäve?
20617-140

Babygymmet är ganska kul ibland
20617-139

Idag passar det att ligga på golvet, det är inte alltid det gör det nämligen
20617-138

Så här busig redan vi tre månader, var ska det sluta tro?
20617-137

Oj, vad var det där för något?
20617-136

Erik har hittat en ny kompis. Williams gamla anka som kan låta
20617-135

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ojoj, vad söt han är och oooootroligt lik sina brorsor, en karbonkopia rentav.
=)
/B

2007-03-10 @ 09:53:01
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: Anonym

Härligt att läsa att ryggen blivit bättre :) Söta kort på busbebisen också :)
Låter spännande med scrapbookingkurs. Har du sett att det finns ett speciellt forum på http://www.scrappiz.se/ för kursledare? Tror man måste anmäla sig till det under användargrupper, men där kan man ju få lite tips och hjälp hur man ska lägga upp allt och lära sig lite av misstag som andra gjort.
*kram*

2007-03-10 @ 14:36:36
Postat av: Humla

Hej vännen! Härliga bilder på minsta goproppen! Skönt att höra att ryggen äntligen är bättre, jag har tänkt på dig!

Kram!

2007-03-10 @ 15:44:31
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Elin

Åh så söt han är! Och väldigt lik sina bröder:) Tänk när Hannes är 3 månader, tiden går ju så fort. Ska bli roligt att ses snart irl!! Kram från mig.

2007-03-10 @ 22:08:00
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Britta

Jättefina bilder! Vad stor han har blivit redan. Hur gick det med scrappingen? Håller tummarna för att du kan få hålla lite kurser däruppe.

Kramis!

2007-03-17 @ 18:49:40
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: cleo

Så söt han är! Undeerbara bilder. Och att säga att magmusklerna varit inaktiva tycker jag låter som en härlig omskrivning för mina dito! :-)

2007-03-18 @ 13:06:29
URL: http://cleopethra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0