Två av familjens busar....

Får jag presentera Baccus nio år och den fromaste katten i universum...

20617-282

Visst ser han riktigt elak ut. Inte skulle då jag vilja sticka fram handen i alla fall:)
Men skenet bedrar tack och lov. Baccus är så snäll så han är korkad. Har man någon gång fått ett bett eller rivmärke av denna katt så beror det på att man suttit ivägen när han sträckt på sig eller haft handen i närheten när han gäspat. Och gäspar är just vad han gör här eftersom jag hade fräckheten att komma och väcka honom där han låg skönt utsträckt på vår säng :) Han är universums snällaste katt tror jag...

Då går vi vidare till buse nummer två....

Naturligtvis pratar jag igen om Erik :) Vi hade haft en granne och hans barn på fikabesök och därför blivit lite sena med middagen. Snabbt beslut togs om att det fick bli latmansmat, dvs pizza. M åkte iväg för att hämta pizzan och jag försökte skynda mig att röja undan och få lite ordning i det av barnen upp och nedvända huset. Erik var bakom mig i stort sett hela tiden. Men så försvann han och jag trodde han gick in till brorsorna för att få någon roligare att leka med. Nu kan man ju tycka att jag borde ha lärt mig vid det här laget att Erik ska man alltid, och då menar jag _alltid_, dubbelkolla vad han gör... men nu gjorde jag inte det. När M kommer hem en liten stund senare börjar han skratta och säger "har du ingen koll alls på Erik?". Jag skyndar ut i köket och hittar den skyldige mycket lycklig under en köksstol. Varför kan han ha varit så lycklig då? Kolla bilden så behöver jag inte säga mer....

20617-283

Pepparkaksburk nära bordskanten funkar inte med en liten buse i närheten. Men glad och lycklig var han :)

Imorgon ska jag på utvecklingssamtal på sexårs. Förstår ni hur många vuxenpoäng det måste generera :) Hur gick det till, jag som bara är tjugo...eller hur var det nu *host, harkel* . Kul ska det bli i alla fall att få höra lite mer ingående om hur han är i gruppen. Sedan är det ju luciafirande på torsdag då William ska vara pepparkaksgubbe. Få se bara vem av oss som får följa med honom dit. Vi kan ju inte gå båda två eftersom de andra tre är prickiga.

M ska resa som en tok i veckan, så honom lär jag väl inte se så mycket av. Nåja, snart är det jul och då är han ju ledig lite längre. Det gäller ju bara att försöka ha lite framförhållning eftersom jag är rätt låst här hemma.
Så, nu ska jag sluta svamla och gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oh vilka härliga busar du har runt dig.....Baccus ser inte helt ofarlig ut får jag säga - men jag får väl tro ditt ord...:)

Härligt kort på Erik busunge med munnen och händerna fulla med peppisar....såklart han var lycklig under bordet...

kram kram

2007-12-10 @ 18:33:12
URL: http://sisselaj,blogg.se
Postat av: Kenneth

Stortskon bild!
Det syns ju i ogonen att han ar BUSTED! Han vet att han inte FAR gora sa, men pepparkakor ar ju sa gott att man kan strunta i reglerna! And I agree fully!
Det blir nog bra att jobba som fotograf! Ni behover nog kopa en bra och DYR websida av mig! =)

2007-12-10 @ 18:53:40
URL: http://kennethjansson.blogg.se
Postat av: Monica

Hej du! Oj vad de är snabba (och tysta) när de väl vill *fnissar*.

Jag läser faktiskt din blogg men är urdålig på att kommentera! Hammaren gillade jag verkligen! Det mesta går ju att fixa med en hammare ;)

Hoppas att ni frisknar till på riktigt så att julhelgen bara blir urmysig!

2007-12-10 @ 21:20:34
URL: http://monicar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0