Nu får jag skämmas!

Skulle ge Sudden en alvedonsupp och när jag ger det brukar jag ha sådan där engångshandskar man kan köpa på apoteket. Speciellt nu när han är magsjuk kändes det som en bra idé med handskar. Går till badrumsskåpet för att hämta men där var det tomt. Inte ens kartongen var kvar. Jag blir klart irriterad och frågar grabbarna om de har tagit dem för att leka med. Nej, ingen ville kännas vid att de tagit kartongen. Jag blev klart sur och irriterad och sa att det var ju konstigt att kartongen verkade ha fått ben och gått iväg själv. Sen letade jag överallt utan att hitta dem. En handske hittade vi tillslut inne i bastun så jag kunde ge suppen till vår lilla sjukling. Jo, ok, det hade väl gått ändå, men lite bacillskräck har jag så jag ville helst inte vara utan.

Nå en stund senare ska M gå på toaletten. Han börjar skratta och säger att jag får göra rent toalettstolen. Jag går dit och inser att jag inte letat överallt eftersom kartongen och handskarna är nerkörda i toalettstolen. Jupp, återigen har vesslan Erik varit framme och tyckte tydligen att det var en bättre plats att förvara handskarna på.
Det var bara att först fixa toan och sedan gå in till de andra juniorerna och be om ursäkt för att jag skällt på dem, när de faktiskt var helt oskyldiga. Skämmas fick jag göra minsann..

Måste helt klar beställa en sådan tröja som Folke har till Erik. Det är med Emil på framsidan och på baksidan står det att "man hittar inte på hyss...di bara blir". Kan det vara en mer passande tröja till vår lilla miniterrorist ;-D
God natt!

Kommentarer
Postat av: Humla

Ha ha, ja den grabben låter som han är nära besläktad med Folkeman... klart han också ska ha en Emiltröja! :-)Hoppas ni snart repar er från magsjukan. Stor kram och god fortsättning!!!

2007-12-27 @ 15:42:40
URL: http://mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0