Nästa prickiga korv är här...

Nu verkar det som om det är Filips tur att få vattkoppor. Få se hur prickig han kommer bli. Jag trodde först att det var Erik som stod på tur för han fick hög feber i söndags eftermiddag, men samtidigt började det formligen rinna ur munnen på honom, så antagligen så var just det någon stor tand som spökade. Men jag blir mycket förvånad om inte hela syskonskaran åker dit.

Själv är jag fortfarande inte pigg. Skulle springa in med Williams väska på sexårs imorse och den korta språngmarschen gjorde att jag tappade andan och började hosta rejält igen. Får nog acceptera att detta kommer ta tid att få bort ur kroppen och försöka att ta det lugnt även om jag har svårt för det...

Annars har jag varit med om både trevlig och otrevligt idag. Det otrevliga bestod i att gå till tandläkaren och laga ett hål och betala dyra pengar för något så otrevligt (fast det känns ju bra efteråt ändå) och det trevliga var att jag fått massage. En fd jobbarkompis till M kom hem till oss för att ge honom massage eftersom han har ont i ryggen, och när han var klar tyckte J att jag också behövde en genomgång av rygg och nacke. Hur lyxigt som helst och nu känner jag mig som en ny människa:) Jag tyckte inte att jag hade några problem, men kände av flera onda ställen när han gick igenom ryggen, så det var välbehövligt och otroligt skönt! Så jag säger bara tack J!
Dessutom lyckades J peppa mig att ta tag i en fundering jag har kring att öppna eget om än i liten skala. Vad har jag att förlora? Inte så mycket pengar och möjligtvis en sårad självkänsla, men det vore ju trist att, som han sa, stå kvar på perrongen och tåget har gått...Ska nog kolla upp lite mer nu och våga språnget!

Nej, nu ska jag ta och fixa kvällsfika åt grabbarna.
kramelikram


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Absolut starta eget! Inom vad exakt? Du verkar ha manga strangar pa din lyra! =)

2007-12-04 @ 21:10:47
URL: http://kennethjansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0