En massa svammel:)

Igår åkte vi på öppna förskolan. Egentligen orkade jag inte för hela kroppen värkte, men jag visste att de skulle göra gipsavgjutningar av händer, så jag tänkte att grabbarna skulle tycka det var roligt. Väl där så fixade vi gipshänderna och sedan hade en mamma plockat med sig massor av stora fina löv som grabbarna hällde glitter på. Kom på att vi ska ut i skogen och leta en fin gren som vi kan hänga upp i taket och sedan ska vi knyta fast massor av sådana glitterlöv i den (har blivit lovade en hel hög med sådana fina löv). Tror det kan bli rätt fint faktiskt.

Kände mig rätt hemsk mot slutet när vi var på öf, för jag hjälpte varken till med att städa eller passa mina barn...jaha, varför var jag en så kass mamma då? Jo, jag hamnade med en alldeles underbar liten bebis i armarna. Oj, vad de är små! Kände mig som om jag aldrig hade hållit i en bebis förut och vågade knappt *s* Fast helt tappad bakom en vagn kan jag inte ha varit för hon gäspade sött och sen somnade hon som en stock i min famn. Och har man en sovande bebis i famnen kan man ju omöjligt göra något annat*ler*. Ludwig kom fram till mig med stora ögon och frågade var bebisen kom ifrån, han trodde nog det var våran som kikat ut, för han såg lite besviken ut när han fick veta att det inte var våran:)

Lunchen intog vi hos grannarna och sedan drog vi iväg  till Luleå för att hämta en dammsugarslang som vi fått byta och så fick grabbarna middag på det gyllene M:et. De var  helnöjda med det och när vi sedan handlade lite mjölk och yoghurt så funkade det jättebra. Jag slapp tjata och de höll sig kring mig hela tiden. kan ju inte annat än känna mig lite extra stolt när jag fick flera kommentarer om att jag hade så söta pojkar och att de uppförde sig så bra....de skulle ha sett oss förra gången, då hade de nog inte sagt samma sak... Men hur som helst så känns det bra att det funkade och grabbarna blev så glada när jag berömde dem.

Hela dagen igår funkade faktiskt ganska bra. Trots värk och illamånde så flöt det på rätt bra och dagen gick hyfsat fort. Ludwig hjälpte mig att städa upp i deras rum, utan att jag behövde säga till flera gånger! Vågar knappt säga detta, men det känns som att Sudden är på väg in i en lite lugnare period. Minns så väl att William hade en lugn och harmonisk period runt fyraårsåldern, så jag håller tummarna :)

Idag ska M införskaffa material till en riddarborg som vi tänkte fixa till hans födelsedag. Han är  helt galen i riddare just nu och ska även få riddarkläder. Jag hittade en fin borg i trä på nätet, men den kostade nästan 900 kronor och vi konstaterade att vi nog skulle kunna få ihop en minst lika fin borg själva. Billigare och säkert stadigare. M gillar ju dessutom att fixa med sådana saker så han får väl snickra så målar jag sedan. Sen satsar vi på att skaffa massa fina riddare med hästar osv till honom som han kan ha i borgen. Tror det kan bli rikigt bra faktiskt, gäller ju bara att lyckas hålla projektet hemligt. Nåja, det är ju betydligt lättare än sängen som han fick förra året *s*

Sen måste jag ju även skriva om våran nätpekbok som M gjorde till William när han var liten. Den har kommit till användning åt honom igen. Han klickar fram olika bilder och sedan så skriver han av orden på ett block. Han tycker det är så roligt med bokstäver och så kom han på att om han gjorde så, så kunde han ju faktiskt skriva:) Och jag kan ju berätta att han blir stolt som en tupp när han kommer och visar orden och vi faktiskt kan läsa vad det står:)

Nej, nu ska jag kolla vad grabbarna gör, för det var väldigt tyst. Tror att de ritar, men jag hoppas att det inte är på något annat än papper...
Kram och ha en skön lördag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej vännen! Saknar dig ska du veta, det känns som hundra år sedan vi sist snackades vid på msn!

Vad fint det låter med en egen riddarborg-hoppas vi får se bilder på den sen när den är färdig!

jag var på Panduro i Borlänge förra helgen, förresten, köpte lite nya pysselsaker, så nu börjar man bli sugen på att starta årets julkortstillverkning. det där med scrapbooking känns som man aldrig kommer att få tid över igen :(

ha det bäst!

*bamsekramar*

2006-10-16 @ 17:05:21
URL: http://www.nina.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0