Dags för lite uppdatering...

Vad har hänt här sedan sist då? Jo,det funkar mycket bättre. På något underligt sätt så har jag hittat tillbaka till mitt lugnare jag, trots att jag nästan inte sover alls på nätterna och är jättetrött. Känns som vi har fått tillbaka lugnet och jag är inte alls lika irriterad och stressad. Vi gosar och myser och har roligt tillsammans:) Det är till och med så att det funkar bra att åka och handla med alla tre igen. Sist vi var och handlade så gick de hur snällt som helst bredvid mig och vagnen och jag behövde inte tjata ett dugg,härligt! Gissa om jag blev lite längre när kommentarerna haglade om vilka fina pojkar jag hade:) Är ju så härligt när det flyter på och allt tjat och gnat uteblir, allt blir ju så mycket roligare då! Och jag inser hur fantastiskt priviligierad jag är som får chansen att vara så mycket med mina älskade grabbar!. Bara en sådan sak som att kunna ligga kvar i sängen med tre ekologiska sängvärmare är ju helt underbart :) Så för tillfället lägger jag in min tidigare nominering på hyllan och hoppas det dröjer innan den dammas av och tas fram nästa gång...

Ludwig har varit på sin 4-års kontroll och det gick hur bra som helst. Han fick titta på en bild med en hög med pennor i olika färger på, och när hon pekade på en och frågade vilken färg det var, så frågade han "menar du den som är blå, grön, röd eller gul...." och när hon frågade om en penna var brandgul så sa han "men du, har du inte lärt dig att det är orange" *s*. När han skulle balansera på ett streck på golvet så förklarade han att det var svårare att göra det på bommen på gympan...Hörseltestet och syntestet gick perfekt och när han skulle rita en gubbe så tänkte hon ta papperet och lägga i hans journal, men då tog han snabbt tillbaka det och förklarade att hon kunde ju inte ta den innan han ritat fingrarna. Sedan avslutade han allt med att säga högt "du, visst är jag himla duktig". Ödmjukhet vad är det *s* Nåja, bvc sköterskan tyckte det var bra att det inte saknades självförtroende i alla fall.

På bebisfronten finns inte så mycket att rapportera. Jag har ju av någon anledning bestämt att idag är en bra dag att föda på,så jag är mycket fundersam på varför bebis inte gör något större väsen av sig, det är ju dags att komma ut *s* I och för sig vet vi ju av tdigare erfarenhet att det kan gå fort, så jag ska väl inte ge upp än...Bebisen har dock blivit otroligt mycket lugnare, rör sig knappt något på dagtid, jag mår mer illa, är superduper trött , har vansinnigt ont i kroppen och har börjat samla massor av mängder vätska i både händer och fötter och allt är ju tecken på att det börjar dra ihop sig, så kanske vi inte behöver vänta så himla länge till. Det som stör mig mest är att jag, med facit ihand, hade kunnat åka till Stockholm förra helgen. Nåja, det kommer väl fler tillfällen hoppas jag. Men håll i alla fall en tumme att jag får träffa bebis idag. Det vore väl oerhört häftigt om den dag jag bestämt blev just dagen D *s*

På bebisnamnfronten har det väl inte hänt så himla mycket heller. VI ha enats om att v inte är eniga *s* William och Ludwig har gått ifrån Harry och har nu bestämt att blir det en pojke så ska han heta Herkules och om det blir en flicka så ska hon heta Fransica...hmm...visst har föräldrar veto?

William stackaren har varit magsjuk i veckan, men peppar peppar, än så länge verkar vi andra klara oss. Jag vill verkligen inte ha magsjuka nu! Vilken hit att åka in på förlossningen och kräkas, eller att M ligger och kräks när han ska köra mig...Äsch, det löser sig om det blir så också.

Så slutligen lite gulliga och roliga kommentarer från våra grabbs...
W: "Mamma jag älskar dig så mycket att om du dör så dör jag"
W: "När bebisen har kommit så vill jag komma upp och titta på den i den där plastlådan" (tycker det är lite häftigt att han kommer ihåg det så väl, jag menar han hade inte ens fyllt tre när Filip föddes)

L: "tror du att du vet när det är dags att åka och hämta bebis" (jo tack, jag misstänker att jag kommer känna när det är dags *s*)
L: "hur kan bebis komma ut genom det där lilla hålet?" (pekar på naveln)
L:"när bebis kommer så ska jag bara sitta med den i famnen och ingen annan får leka med den"

W och L ligger och pratar i sängen. Ludwig känner på Baccus mage (en av katterna alltså) och säger "snart ska nog du också få bebisar" och då svara William "men Ludwig kommer du inte ihåg när mamma och pappa stoppade in dem i korgen och så åkte dem och tog bort hjärtat som bebisar ska ligga i, så kattena kan inte få bebisar". Visst låter det lite gulligt att bebisarna får ligga i mammans hjärta:)

Just det, en grej till. Här kommer bilder på "flodhästus gigantus"...Vågar knappt lägga in den, men håll tillgodo :)
20617-3220617-31

Kommentarer
Postat av: Anna & Leo

Men ååå, Magda! Vad vacker du är! Jag blir alldeles tårögd, underbar mage! Förstår att du längtar tills bebben kikar ut *myser*

Så mysiga grabbar du har, urgulliga!

*kramar*
Anna

2006-11-09 @ 11:00:16
URL: http://thisismylife.blogg.se
Postat av: caya

men älskling, vilken underbar mage! :D

2006-11-09 @ 11:02:30
URL: http://caya.se
Postat av: Elin

Åh vad fin du är Magda! Inte alls stor som en flodhäst, precis lagom ser den ut att vara! Klappa lite extra från mig är du snäll:) Kram i massor.

2006-11-09 @ 14:22:11
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Lena

Vart e flodhästen vart, vart?

Du e kalasfin gumman, du kan knappast bli en flodhäst när du mått så illa :)

Så himla charmiga grabbsen är, ligga i mammans hjärta.... där ligger de ju kvar sen resten av livet de små barna.

KRAM

2006-11-09 @ 15:20:02
URL: http://lena.blogg.se
Postat av: Therese

Äsch, vaddå foldhäst, dumheter, jag ser bara världens vackraste Magda med finaste magen.
Klart du har goa grabbar, skönt att allt lugnat ner sig lite för alla.
Stor kram och kläm ut ungen nu, håller med om att idag är en bra dag:)

2006-11-09 @ 15:48:00
URL: http://therese.versiblog.se
Postat av: Katariina

Åh, vad vacker du är, jätte fin mage:) Många kramar, förstår att du längtar massor nu!

2006-11-09 @ 16:57:38
URL: http://katariina.blogg.se
Postat av: Anonym

Flodhäst??? Knappast vännen... du ser strålande ut! Underbara kommentarer från goaste killarna... särskilt det där med bebisar i mammans hjärta. ;-)

*viskar till bebisen* pssssst... jag vet en annan liten novemberbebis som kom ut idag, det är en jättebra dag att födas på... skynda dig lite nu så hinner du! ;-)

Kramar!!!

2006-11-09 @ 18:03:07
Postat av: Humla

*pekar uppåt* det förra inlägget var från mig alltså, varför trillade infot bort?

2006-11-09 @ 18:04:49
URL: http://www.mammahunmla.blogg.se
Postat av: MiaMaria

Jättefin mage :) Får hoppas att bebis väljer denna dag för att komma ut på :)

2006-11-09 @ 18:57:16
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Nina

Hejsan gumman! men vad säger du, magen är ju jättefin och inte alls flodhästliknande!
jag håller väl en tumme för att det är dagen bebis idag då, vi har ju några timmar kvar i alla fall..

och vilka underbara grabbar du har-förstår att dom har många härliga tankar i huvuderna just nu!

bamsekramar i massor och lycka till när det nu är dags att besöka förlossningen!! *åh, blir allt lite avis*

2006-11-09 @ 20:55:06
URL: http://www.nina.versiblog.se
Postat av: Britta

Vilken jättefin mage. Och vilka goa kommentarer från grabbarna. Skönt att du känner dig tillfreds. Njut av att längta efter dagen D. Tänk på att du kommer att längta efter bebismage en vacker dag.

Stor kram!

2006-11-11 @ 19:34:08
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: FinlandsSofia

Hej på dig! Flodhäst? Den där magen är ju jättefin och inte alls så stor, du skulle sett mig dagen innan jag fick Alva :-)
Lycka till nu, hoppas bebis kikar ut snart!

2006-11-12 @ 21:14:02
URL: http://finlandssofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0