Idag

har jag och ungarna varit och hälsat på farmor och farfar. Efter att jag varit extremt trött på sistone (mycket beroende på allt regn och gråa skyar) kände jag att jag behövde komma bort hemifrån och få lite vuxet sällskap och lite avlastning också. Men nu ikväll kom M hem och nu börjar han sin semester så nu finns det möjlighet att ladda lite batterier igen, skönt!

Hur som helst, på allt för föräldrars forum fanns en tråd häromdagen om att våra blivande sexåringar äter mycket. Jag håller med för vissa dagar äter Sudden som en häst, men däremellan kan han även leva på luft. Nå, i alla fall så var det faktiskt William jag tänkte skriva om för idag chockade han mig nästan. Farmor gör visst god mat för ungen trycker i sig 10-12 köttbullar, tre stora potatisar och fyra hårdbröd mackor! Hade jag inte sagt stopp hade det antagligen gått ner mera mat. Var, jag bara undrar, var stoppar han allt?!  Och inte att förglömma, hur mycket mat kommer man behöva laga när vi har fyra tonåringar?? Är det då man får säga "nej, inte mer än fyra kotletter vardera" eller "inte mer än halva plåten lasagne" och en limpa räcker väl knappast till frukost :)

Nå, när vi sedan var på väg hem så passerade jag en bil som stod längs med vägkanten och bildörren var helt öppen. Jag kikade in när vi åkte förbi och jag såg en äldre man som satt lite hopsjunken i bilen. När vi åkt en bit så kände jag att jag var tvungen att vända och åka tillbaka. Tänk om han inte mådde bra och så åkte jag bara förbi. Det verkade lite konstigt att stanna så straxt efter en rondell och ha bildörren helt öppen så att bilarna i det körfältet hade svårt att passera. Jag förklarade för barnen varför jag ville åka tillbaka och frågade om de tyckte det var ok. Ingen protesterade. När vi kom fram till platsen så var bilen borta, så det var väl antagligen ingen fara (för det tog bara några minuter att åka tillbaka) men då säger William "vad bra du är mamma som bryr dig så mycket om andra människor, jag är stolt över dig". Sötungen, ibland är han så lillgammal :)

Nej, nu är det dags att stänga ner och försöka sova lite  innan hela nattvandrarligan är igång :)
Och hörrni, som smyger omkring härinne, ni får gärna skriva en rad eller två :)
sov gott!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Wow - säger jag bara när det gäller farmors mat - ja, jag kan bara hålla med att jag undrar hur det ska bli med matkontot när de blir tonåringar....Kul när de äter NU i alla fall!



Läste om din handling med 5 barn, ojoj - jag som drar mig för att åka till affären med 3...hehe förstår att du var helt slut efteråt.



kram kram - skönt att M har semester nu så du kan få lite egentid också, verkar inte varit så mycket av den varan för din del på sistone

2008-07-13 @ 10:25:37
URL: http://sisselaj.blogg.se/
Postat av: Humla

Vilken underbar kommentar av W... och så klok han är, det är så sant! Stor kram, hoppas du får lite välförtjänt batteriladdning nu när M är hemma igen!

2008-07-16 @ 00:29:46
URL: http://mammahumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0