Holy Moses!

Efter 30 minuter på min och M's nya kompis, en energetics crosstrainer, är jag helt slut! Vi inhandlade den för julklappspengar och igår invigde vi den. M körde en stund efter sitt pass på löpbandet, men jag som hade ont i huvdet softade bara (långsamt och med lite motstånd) lite i fem minuter. Inte alltför ansträngande. Idag körde M en kvart som uppvärmning och då tänkte jag att jag inte kan vara sämre :) Efter tre och fyrtio inträffade första nära döden upplevelsen. Jag tänkte att skulle jag klara tio minuter skulle jag vara hur stolt som helst. Efter nio minuter insåg jag att jag kommit över det värsta och tävlingsinstinkten satt in med full kraft. Klart jag skulle fixa lika länge som M. När jag insåg att jag skulle fixa en kvart utan att kräkas så tänkte jag att kanske jag orkade 20 minuter? Jag satte igång tvn och kikade på något helt menlöst och tvingade mig själv att inte kika på klockan. Tillslut när jag tittar inser jag att jag kört i 23 minuter. Nu är ju 25 inom räckhåll men det är å andra sidan retsamt nära 30 minuter. Alltså efter att ha satt in envisheten, tittat på apdålig tv och försökt att räkna minuter i huvuet utan att kolla på klockan så når jag till sist målet 30 minuter! Tjoho! Helt tragiskt hur jag har kunnat få så dålig kondition igen. Jag tränade ju massor förut och hade bestämt mig att inte låta kilona smyga sig på mig igen. Men nu är jag här igen och helt utan kondis dessutom. Suck vilken dålig karaktär jag har haft. Får skylla på en ganska tung höst mentalt där sockerkickar varit ett sätt att orka. Nåja, det är bara att bita ihop och ta tag idet hela igen. Jag har ju gjort det förut så jag vet att jag kan.

Nå. slutsurrat om min stackars kropp. Imorgon är det årets sista dag och vi har bestämt oss att fira helt själva. Vi ska ta det lugnt och bara ägna oss åt familjen. Inga måsten och inga tider att passa. Vi tänkte äta god frukost, kanske utmana kidsen på lite wii, basta och så börja med maten när vi känner för det. Västerbottenspaj med gräddfil, lök och rom blir det till förrätt, sedan grillat och någon form av potatis, en god sallad och vitlöksbröd och lite senare ostbricka (som grabbarna älskar). M har även införskaffat lite raketer enligt grabbarnas önskemål, men vi får väl se om de orkar hela vägen till tolvslaget eller om vi måste skjuta iväg dem tidigare. Fast känner jag våra små duracell kaniner rätt (och då framför allt vår minsta) så kan vi nog fira tolvslaget med dem :)

Annars kan jag också berätta att vi blev inbjudna att hälsa på i stugan hos en kompis till Filip. Vi åkte upp i lördags och sov över. Vi hade supertrevligt! Massor av trevligt prat, bastubadande i vedeldad bastu precis vid sjökanten, god mat och gott vin och så lite sällskapsspel :) Dagen efter höll sig vädret i schack så då var vi ute nästan hela dagen och åkte pulka, bob, skoter och grillade hamburgare. Det var en jättetrevlig helg som vi gärna gör om :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0