Hmmm...

jag har inte varit den bästa bloggaren på ett tag. Utan att gå in på detaljer  så har jag varit lite under ytan ett tag. Men nu har solen lyst på min näsa i två dagar och genast känns allt lättare. Tänk vad solljuset kan göra för sinnet.

Mina starta eget planer ligger lite på is igen eftersom den lokal som jag tyckte ramlade ner i knät på mig lika snabbt rycktes upp igen. Men jag kollar upp lite mer och kikar runt på lokaler så får vi se vart det leder...

Annars känns det att det är nedräkning till skolan börjar. Nu är det bara en vecka kvar så drar allt igång igen. Imorgon ska jag ta med mig Ludwig till fritids för att hälsa på sina blivande klasskompisar och William får hänga med och träffa sina. För trots att det varit fullt hus med ungar här hemma mest hela sommaren, så saknar han sina kompisar på skolan. Tar nog en sväng dit på torsdag och/eller fredag också, så behöver jag kanske inte vara med så många dagar när sexårs börjar på riktigt. Känns så konstigt att jag ska ha två killar borta på dagarna nu och att min förstfödde faktiskt tar steget in i den "riktiga" skolvärlden. Få se hur hans schema blir och hur hårt de kommer jobba. Bra är ju att de har samma tider fortfarande som sexårs, så båda grabbarna kommer gå mellan 8.30-13.30. Det blir ju lite lättare för mig som ska hämta så att jag och Filip och Erik slipper springa fram och tillbaka flera gånger per dag. Imorgon ska vi även ta oss in till stan och hämta den bok som alla förstaklassare får kvittera ut på Bokia. En lättläst bok om en drake :)

Sedan blir det nog även en cykeltur in till stan på eftermiddagen för att inhandla nya hjälmar till våra små grabbar. De hjälmar de har sitter inte riktigt bra och när nu intersport har kampanj på de så hett eftertraktade inlineshjälmarna så ska vi nog slå till. Såg att man dessutom kunde köpa till en skärm att sätta på så så får det nog bli. William gjorde ju en praktvurpa i sommar då han flög över styret och skrapade upp både armar och ben ordentligt, men ansiktet klarade sig just för att skärmen(som bröts loss)  gjorde sitt jobb och tog emot smällen istället.

Filips bästa kompis börjar på dagis igen imorgon, så vi lär nog märka av en viss "S-abstinens". De har verkligen tillbringat varenda lediga stund tillsammans. Han har knappt hunnit svälja frukosten på morgonen så har han tagit cykeln och stuckit dit, eller så har S kommit till oss. De har så vansinnigt roligt tillsammans och bråkar nästan aldrig. En annan positiv sak som kommit ur deras vänskap är att även vi vuxna har insett att vi har roligt tillsammans och trivs ihop!
Roligt när man träffar nya vänner genom sina barn :)

Nej, nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon. För M jobbar ju så imorgon blir det ingen sovmorgon. Sedan börjar han resa lite lätt igen och är borta tisdag och onsdag. Kan väl inte påstå att jag ser fram emot när resandet tar fart på allvar igen, för då är ju två dagar i veckan lite. Efter vår utlandsresa drar han antagligen iväg till Kina en vecka igen, men då har jag förhoppningsvis laddat om med sol och bad, och så får man hoppas på att jag den veckan ska slippa repris på kräktorkning och hinktömning. Nej, nu _ska_ jag sluta.


Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Men men men vad har ni fått för erbjudande från Bokia? Något sådant har inte vi fått :-( Får väl plöja igenom reklamhögen här hemma.

2008-08-20 @ 19:27:33
URL: http://beastankar.blogspot.com/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Längst ner i pappersåtervinningen låg det rekalm från Bokia och nu har vi oxå en kupong. V älskar ju att läsa så det passar ypperligt.

2008-08-20 @ 20:43:05
URL: http://beastankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0