Jaha...

....så var det dags för magsjuka igen då. I alla fall så tror jag det eftersom Erik för en stund sedan kräktes ner precis hela sängen. Det verkade riktigt häftigt, så jag hoppas att det är en variant som går över snabbt också. Tyvärr är ju M bortrest till på tisdag (tur för honom iofs), men jag får ju hoppas då att jag fortsätter stå på benen för det blir ju inte så spännande om jag är sjuk när jag är ensam med barnen. 10 vitpepparkorn och en bifolac är intaget, jag får försöka alla huskurer jag kan, fast jag är ju mycket tveksam till om jag klarar mig en andra gång. I julas klarade jag mig ju trots att jag var mitt i det i nästan två veckor och det är nog första gången jag klarat mig när någon i min närhet åkt dit. Jag brukar nästan alltid vara den första som faller... nåja, jag kan inte göra något åt det hur som helst, det är bara att hoppas att det går vägen. Tror nog att W får vara hemma från sexårs imorgon, för det känns så onödigt att skicka dit honom och kanske smitta ned några. Dessutom vet jag inte om jag vill ta Erik i bilen...vi har varit tur och retur till flygplatsen idag och jag är ju nu vansinnigt glad att den här kaskaden inte kom i bilen. Just nu ligger jag och mår illa, men det sitter nog mest i huvudet nu... fast det lär nog bli en lång natt, dels var det nog inte en engångsföreteelse för Erik och sedan lär jag väl ligga och lyssna och vara beredd... alla som känner mig vet att jag inte kan tänka mig något värre än just magsjuka, eftersom jag har kräkfobi, så jag brukar bli rätt uppstressad när det är sådan baciller på gång.

Happ, annars då? Tiden rusar iväg och jag hinner knappt med just nu känns det som. Jag försöker hinna med att köra lite självstudier på kvällar och nätter och dessutom går William på simskola varje vardag nu i tre veckor framåt. Blir lite körigt när jag är själv, fast det går. Tyvärr har motionen blivit lidande på sistone och tyvärr går det även hand i hand med det jag stoppar i mig. Utan motionen har jag blivit tröttare och då blir det snabb energi som krävs på annat sätt...måste försöka vända det igen, för jag mår så mycket bättre när jag inte äter massa skräp och tränar varje dag.
Sedan har Sudden tappat tand nummer två, dock for den ner i magen på honom, så han har bett mig att be tandfen riktigt snällt att kanske komma hit trots att tanden ligger i magen. sötis :) Nej, nu vaknade han och gråter, få se nu om han mår dåligt. Bäst jag slutar... håll gärna en tumme att Erik slipper kräkas mer och att ingen annan får det... god natt!

Kommentarer
Postat av: PiM

NÄ - fy fasiken ... Jag som trodde det var slut med detta eländiga magviruset...

BLÄ :(

Tänker på er & kry på er ... // PIM

2008-04-10 @ 12:10:11
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0