Åhhh, jag får spader!!

Nu har vi ju hållt på hur länge som helst med vår magåkomma. Barnen verkar må bättre, men jag känner fortfarande av det med jämna mellanrum. Vi lämnade ju in prover som inte visade något heller. Nu väntar vi bara på ett slutligt prov som ska visa om det kan ha varit parasiter av något slag. Men antagligen visar inte det något heller, så vi lär väl aldrig få reda på vad som var fel med oss.Pest eller kolera börjar kännas som troliga alternativ....

Sen visade det sig att ett av kalasbarnen hade feber och fick prickar efter det. I söndags fick Filip hög feber som höll i sig till tisdag morgon. Men prickarna har lyst med sin frånvaro, så jag trodde vi klarat oss. Som vanligt fick jag fel. Ikväll har jag hittat prickar i nacken, på armen och en på magen på Filip. Åh, jag blir tokig. VC sa till vår granne att man inte bör vara bland andra barn tills prickarna bleknar (det är någon form av virusprickar), så nu blir vi väl isolerade ett bra tag till och med lite "tur" så sprider det sig till de andra barnen så att vi får hålla oss hemma ett par veckor till. Jag säger bara "ge mig styrka". Nu får det banne mig vara nog med baciller i vår familj. Vi hinner bara vara på öf en eller två gånger och så måste vi vara hemma länge igen. Om ca två veckor stänger de för sommarlov, så vi kanske inte hinner dit något mer denna termin *suckar djupt*

Och fastän jag vet att prickarna inte besvärar barnen,det verkar inte klia alls, så känner jag nu att det kliar över hela kroppen. Känns som jag har löss (även om jag inte vet hur det känns..). Ringde just till Magnus och beklagade mig. Snäll som han är så lovade han att jag ska få ta med mig Erik (om vi är friska) till Luleå i helgen och bara vara själva och strosa runt. Känns som jag behöver komma hemifrån lite grand på egen hand.

Nåja, tur var det väl i alla fall att jag drog iväg och handlade med barnen idag innan prickarna dök upp. Det ekade i kylen och M kommer inte hem förren imorgon, och får Filip lika många prickar i ansiktet som kompisen så vill man inte gärna åka ut bland folk. Nu får jag hoppas att det stannar med Filip, men med den turen vi haft hittils så lär vi väl få det hela familjen....

Usch, nej, nu ska jag sluta vara negativ. Ska fokusera på mina vackra blommor som jag införskaffade idag när vi var och handlade. Vi har ju en del plantor i garaget, men man kan nog aldrig få för mycket. Blommor är ju ett underbart tecken på att sommaren är runt hörnet och det har dessutom varit underbart väder i två dagar nu. Nå, det slank i alla fall ner två stora oranga rosor och en gul, två mörkröda minirosor och så två vita surfinor i vagnen på affären. Nu längtar jag tills det är dags för plantering i landet. Tror det kommer bli så fint!

Jamen just det, höll ju på att glömma dagens händelse. William har tappat sin tredje tand! Han är hur stolt som helst och väntar ivrigt på att se om tandfen hinner hit i natt. Han tyckte att det borde vara en "tjusig" mugg till tandfen så han  valde en pappersmugg med dinosaurier som han hade kvar från kalaset. Jag måste komma ihåg att lägga i en peng innan jag går och lägger mig. En till tand har han lös, så det blir nog ganska glest i nedre tandraden snart *ler*

Nu ska jag göra mig i ordning och ta en tidig kväll. Wiliiam, Ludwig och Filip har trängt ihop sig i Williams säng, så kanske de inte nattvandrar inatt, och i så fall får jag och Erik kanske en ganska god natts sömn i alla fall. Hoppas på det.
Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: Britta

Hej Magda! Har läst om era smittor - tänker att det ju är rätt typiskt för småbarnsåren och med 4 barn blir det ju mer än dubbelt upp. Hoppas det blir desto lugnare sedan när ni varit igenom allt. Konstigt med magåkomman förstås.
Jättefina bilder från både dinosauriekalaset och från dopet.
Tack för titten och krya på er!

2007-05-25 @ 21:40:43
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Jenny

Hej! Nä nu räcker väl det med smitta prickar mag-grejer och annat. Nu är det er tur att få vara friska hela sommaren! *så de så*
Fina kalasbilder och dopbilder. Hoppas ni håller humöret uppe trots allt. *kramar*

2007-05-29 @ 08:21:59
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Humla

Jamen nu måste ni väl ändå ha hunnit bli krya? Huga era stackare, ni har ju åkt på allt den här vintern - fy bubblan! Jättefina bilder från kalas och dop... härligt med släktbesök!!!
Bamsekram!

2007-05-31 @ 18:11:19
URL: http://mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0