Lite om lite av varje...

Dagarna rasar iväg som vanligt. Jag letar vårtecken varje dag, för mig skulle snön gärna få försvinna imorgon. Jag struntar högaktningsfullt i om skotersäsongen smälter bort. Jag vill ha grön gräsmatta och blommor som kikar fram! Ludwig verkar hålla med mig för han kom springande häromdagen och ropade att han hittat tecken på att sommaren var på väg och den första blomman hade minsann kommit upp. I handen hade han torkat gräs och längs med altanväggen hade han hittat en mycket vissen blomma från ifjol. Gullungen, han längtar lika mycket som jag. Dessutom talade han om för mig häromdagen att han inte vill ha mer snö och att han tycker vi ska flytta utomlands där det alltid är varmt. Får väl nästan hålla med där. Tänk vad skönt att slippa allt vad vinterkläder heter! Fast då är man väl så knäpp att man skulle längta efter snön...eller nej. Suget att prova bo och jobba utomlands finns ju fortfarande där, så dyker tillfället upp vet man ju aldrig om vi helt plötsligt byter adress...

Filip har varit ett par dagar i ensamt majestät uppe hos farmor och farfar och åkt skoter, och nu är det William och Ludwig som är där fram till helgen. Så nu är jag ensam hemma med Filip och Erik (M är i Finland på konferens) och det känns lite lyxigt sådär att få rå om bara två. Tyvärr kommer jag antagligen rulla fram efter några dagar med Filip, för så fort Erik sover så vill han att vi ska baka. Just nu står en kladdkaka i ugnen och luktar gott. Det märks i alla fall att han njuter av den extra uppmärksamheten och förutom att baka så ritar vi, klistar med klistermärken och klipper ur gamla tidningar. Ja, så sjunger vi en himla massa också förstås...och inte att förglömma: "mamma mu får ett sår" kan jag snart läsa utan att slå upp boken *s*
image152

Erik har hittat ett gosedjur som han verkar älska. Det är en liten mjuk tiger som jag faktiskt inte minns var vi fått ifrån och när. Han vill gärna krama den när han sover och sitter i babysitern. Och är han ledsen så blir han lite gladare när han får krama tigern, dessutom är den väldans god att smaska på tydligen:) Ska försöka hitta en till sådan, för blir det där hans "snutte" så lär den ju bli sliten ganska fort och då kan det ju behövas en ersättare...
20617-150

Sen har jag faktiskt tagit mig iväg och klippt mig. Känns otroligt skönt att ha gjort det och jag känner mig mycket fräschare. Tror att hon klippte bort hela 15 cm! Så nu har jag, enligt frisören i alla fall, det absolut senaste och trendigaste. En page som är kortare bak och längre fram. kan ju vara kul att få vara lite hipp även om man är hemmamamma:) Williams kommentar när jag kom hem var "shit mamma, du är ju grym". Jag skrattade gott och undrade var han fått det ifrån. Känns som att det är lite inspiration från de äldre kompisarna. Han brukar ju iofs alltid slänga sig med rätt roliga uttryck, men shit och grym var något nytt...
20617-151

Fröerna har kommit i jorden och i år blev det sex sorters tagetes, sommarskära, zinnia, flitiga lisa, tobaksblommor, rosa och blå hängpetunia och sedan ska vi direktså en hel del snittblommor som tex sommarmalva och så ska vi ha röd luktärt runt hängrännorna. Så härligt att få så fröer för det är ju verkligen vårtecken. De har dessutom redan börjat kika upp ur jorden så nu är det snart dags att slå på växthusbelysningen.

På måndag ska jag hålla i en informationskväll om scrapping på ABF och den 16/4 börjar kursen som håller på sju måndagar framåt. Ska bli jättespännande att se om det finns något intresse för det. Och naturligtvis lite läskigt också. Hoppas inte någon tror att jag är värsta proffset, jag är ju en glad amatör som vill föra vidare skaparglädjen:) Äsch,det blir nog bra. Dessutom ska det bli kul att komma ut en kväll i veckan.

Vi har börjat vakna så tidigt på morgnarna här, alltid runt halv sex eller tidigare. Jag tycker inte det känns som morgon ens, känns som att gränsen för morgon går vid sex ialla fall...nåja, man hinner ju rätt mycket när man kommer igång så tidigt. Och kvällarna för barnen blir ju lite tidigare också och då får man ju lite egentid också som inte är helt fel. Fast ibland somnar man ju själv samtidigt med barnen *s*

Nej, nu verkar Erik ha vaknat och klockan på spisen piper så nu ska kladdkakan ut. Ha det gott så länge och kramar från oss som faktiskt lever även om vi är lite osynliga ibland...


Erik sitter med vid matbordet i matstolen för första gången. Nöjd? Jajemen!
20617-14920617-14820617-14620617-145

William och Erik myser i saccon
20617-147

Kommentarer
Postat av: Britta

Den där tigern är ju en likadan som Olivia fick av sina storasyskon när hon föddes. Vår försvann på något sätt - jättetråkigt.

Lycka till på kursen nu - och jättefin blev du ju i din nya frisyr. Måste själv komma iväg och snofsa till mig lite också.

Har ett ärende till dig angående Boden-skolan (konstnärer). Tänker att du kanske vet något. Hör av mig.

Stor kram!

2007-03-22 @ 21:37:59
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Cecilia m G&E

Måste bara lägga en kommentar om att jag tycker du är otroligt snygg Magda - din nya frisyr klär dig verkligen.....skitsnyggt, helt enkelt!!!

Kram Cecilia

2007-03-26 @ 17:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0