Men vad är det frågan om?!

Exakt en vecka hann vi vara friska innan det var dags igen. William vaknade för en stund sedan och kräktes rejält. Alltså det här börjar ju likna ett skämt. Hänger allt ihop eller är det verkligen så att vi drabbas av nya åkommor hela tiden?? Så här sjuka som vi varit sedan i höstas har vi aldrig varit förut. Kanske vi samlat ihop under tidigare år till detta? Nog måste vi väl kunna få vara friska längre än en vecka åt gången. Nu ska jag försöka att inte vara negativ, men jag antar att det bara är att invänta nästa person som åker dit... SKa ringa till barn imorgon och se om det kommit något resultat av proverna. Jag tror i och för sig inte att det hänger ihop denna gång, men det kan ju vara intressant att höra om de hittat något. Hm, lär ju inte bli så mycket sömn inatt. Vi lär väl ligga och lyssna efter "kräktecken" och vi har satt hinkar både här och där för att förhoppningsvis hinna om det behövs.

Sen har vår stationära dator valt att lägga av helt! Den är inskickad för reparation och förhoppningsvis så ska inte alla bilder och annat vi hade i den, inte gått förlorade. Men roligare är att vi just har fått låna en bärbar dator som vi ska testköra under sommaren:) Helt underbart att ha en dator som funkar hela tiden och som är snabb dessutom:) Har dock inte hunnit kolla upp om det går att lägga in foton från kameran via den här datorn, måste ta tag i det och kolla. Vore kul att lägga in lite nya bilder eftersom det var ett tag sedan.

Ska försöka lista lite positiva, roliga eller kanske rent av söta saker som hänt för att inte bli alltför negativ över allt annat...

* Vi har fått upp skjutgarderoben i vårt sovrum, en skjutgarderob och ett hyllsystem plus arbetsbänk i tvättstugan     och det blev kanonbra! Jag är så nöjd:) Mer praktisk förvaring kan man nog aldrig få nog av tror jag.

* William ska gifta sig med Erika, fast de har kommit fram till att de nog ska vänta tills de blir vuxna:) De är hur söta som helst. De håller varandra i handen när de tittar på film och här kommer ett utdrag från en diskussion dem emellan när William skulle tävla mot Elias på cykel. Kan ju vara värt att minnas att detta är en sex -och en femåring som pratar....
Erika: "William, jag vill att du ska vinna, du måste vinna"
 Wiliam:"ja, jag lovar att vinna för dig Erika".

*När WIlliam tränar sig att skriva så säger han att han skriver sina memoarer

*Vi vaknar av att William behöver gå på toaletten. Vi skickar iväg honom men eftersom han sover djupt blir det lite galet. Han knatar ut i köket, öppnar sopskåpet och ställer sig och kissar i komposthinken:). Men han lyckas pricka allt i hinken, inte en droppe utanför. Själv minns han inget av det och vi har bestämt att inte berätta det för honom heller

*William har tappat tre tänder till, så leendet är väldigt glest just nu:)

*Filip har lugnat sig med sitt vansinniga trotsande och nu går det faktiskt att resonera med honom. De tidigare konflikterna som uppstod minst en gång var femte minut (och nu överdriver jag _inte_) har upphört och han är mycket mjukare och gosigare igen. Vår gosFilip är helt enkelt tillbaka!!

*Erik tar sig upp i sittande och kryper sedan sin sexmånadersdag. Tyvärr kräks han konstant fortfarande och det hjälper inte att äta vanlig mat, så de flesta kläderna, både hans och våra är hårt ansatta av fläckar. Nå, det måste ju gå över någon gång. Annars är han en väldigt glad bebis med extremt stark vilja som älskar att sova _på_ sin mamma.

*Vi har fått bilderna från vår första fotosession och de var så många fina att vi inte har en aning om hur vi ska kunna välja

*Jag har gått ner ganska mycket i vikt och kan för tillfället ha storlek 38 och medium igen. Känns härligt och så mycket roligare att handla kläder igen. Fast målet är inte nått än, jag hoppas gå ner ca fyra kilo till och då är jag jättenöjd! Vågen visar på -8kilo från när jag vart gravid med Erik så det känns ju jättebra. Antagligen har hans amning bidragit till viktnedgången.

Finns säkert fler guldkorn, men nu ska jag försöka sova lite. Ville bara uppdatera lite eftersom det var så länge sedan jag skrev.
Kram och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Humla

Tack, vad trevligt med en rejäl uppdatering... många guldkorn finns det minsann. Men kräk och elände får det banne mig vara nog med nu... har jag skrivit det förr?
mer kramar!

2007-07-11 @ 20:29:06
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Jenny

Hihi fnissar åt kärleksparet. Vilka godingar. grattis till viktnedgången. Och så säger jag bara nu får ni allt sluta upp med magåtkommor....
kram o glad sommar

2007-07-21 @ 10:39:20
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0