Välkommen in till oss....

Idag har vi haft besök av tidningen. Vi ska vara med i ett "hemma hos" reportage och då blev jag inspirerad och tänkte att ni kanske var nyfikna på hur vi har det. Så välkommen in till oss....

Vi börjar i hallen där även husets djur tycker om att sova på bänken som M gjort.
20617-72

På höger sida om hallen ligger vår lilla gästtoalett, eller egentligen fungerar den mest som mitt och Eriks lilla krypin :). Jag avskyr tapeten därinne, men Erik verkar gilla den, så vi väntara väl att renovera den tills skötbordet ryker.
20617-80

På v'änster sida ligger vårt sovrum; inte så mycket att kommentera, förutom att högt upp på önskelistan står nytt golv hit. Men förhoppningsvis så fixar vi det innom en ganska snar framtid.
20617-6820617-67

Vi har delat av vårt sovrum eftersom det var ett jättelångt rum och i huset fanns inget förråd, så dörren går till ett förråd och Eriks framtida rum (funkar ju att göra om det så eftersom det finns fönster där inne). Men vad är det som gömmer sig högt upp bland väskor och kartonger?
20617-73

Svänger man höger när man gått igenom hallen kommer man till vårat kök. Har ju visat lite bilder tidigare, men här är några nya.Glömde dock tyvärr att slå på spotlightsen under köksskåpen, så ni får väl föreställa er lite mjukt ljus ner på valnötsbänken:)
20617-7620617-75

En liten närbild på fotoväggen vi har på väggen in mot köket. Svartvita bilder från M's resor till NY. Ursäkta bilixten mitt i...
20617-74

Till vänster om köket kommer man in i vardgsrummet
20617-6420617-63

Snett framför köket ligger vår tvättstuga som är alldeles för liten egentligen och för det mesta är det fullt med tvätt där inne. Tvättmaskinen får jobba hårt i de här familjen *s*. Torktumlaren köpte vi förra julen och nu förstår jag inte hur jag klarat mig utan en förut.
20617-81

Fortsätter man rakt fram från hallen kommer man till Ludwigs rum med myssängen som M gjort. Även borgen som står pågolvet har M snickrat. Perfekt när det är rejält gjort och dessutom så stort så att de kan sitta i den och leka.
20617-71

Till vänster om hans rum ligger Filips.
20617-7020617-69

Bredvid Filips rum ligger kontoret, men där vägrar jag faktiskt att fotografera för det är sådant kaos (vilket väl alla vet att jag har svårt med) och dessutom har M så mycket jobbsaker där så han ville itne ha det på bild.

Längst ner i korridoren  finns Williams rum. Kanske det märks att han är otroligt intresserad av dinosaurier och rymden...
20617-8320617-82 0

Sen är det bara den stora toaletten med dusch kvar att visa, om det nu är av intresse. Vi har även bastu inne på den toaletten, men den har jag inte fotat.
20617-66
20617-65

Ja, nu vet ni lite mer hur vi har det hemma hos oss:). Idag var det väl lite extra städat, men jag har ju som sagt ganska svårt för oreda, så jag försöker hålla efter någorlunda. Naturligtvis får barnen leka fritt på sina rum, men vårat sovrum och vardgsrummet är leksaksfria zoner.Hallen utanför deras rum (korridoren) funkar perfekt som löpbana, bilbanan osv *s* Ibland önskar jag att jag kunde släppa efter lite mer, men jag jobbar på det och bara det att jag numer bara stryker det absolut nödvändigaste är stora framsteg för mig *s*. Om inte annat så blir jag tvingad att släppa lite mer och mer, för fyra barn ger mindre och midre tid för städ och plock....hm...kanske man skulle skaffa ännu fler ;-D
Kram och tack för titten.

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, herregud vilken ordning du har!
Jisses, jag blir alldeles matt av avundsjuka så himla fint och STÄDAT. Golvet i vardagsrummet var himla snyggt och köket var hemskt fräscht.

Den där grejjen på hyllan i förådet var fin, synd att ha såna fina saker undanstoppade i gardeoben *S*

KRAM

2007-01-03 @ 18:52:40
URL: http://lena.blogg.se
Postat av: Katariina

Så fint ni har hemma, kul att få kika in:)
Jätte fina bilder på era söta barn också:)
Kramar!

2007-01-03 @ 19:46:34
URL: http://katariina.blogg.se
Postat av: cia

Så fint ni har det hemma hos er. Så roligt att få se foton på folks hem. :)

Kul med repotaget. Hur kommer det sig?

2007-01-03 @ 20:22:49
URL: http://www.busungarna.net
Postat av: Humla

Åh vad fint ni har, ochordning och reda sannerligen... här hamnar vi knappast i nåt hemma hos-reportage om det inte vore i avskräckande syfte möjligen? *asg* Åh det där tyget du har i hallen har jag nupit så många gånger i på IKEA - det är så himla fint!

Kram!

2007-01-03 @ 22:02:41
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Elin

Åh vad roligt att se hur ni har det hemma! Verkligen ett fint och mysigt hus. Skulle vara kul att se det irl:) Kram från oss.

2007-01-03 @ 22:30:37
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Mormor

Så fint ni har det!
Det har hänt mycket sedan jag var uppe och hälsade på och jag ser fram emot att så småningom kunna komma och hälsa på och se det i verkligheten.
Många kramar
från Mormor

2007-01-08 @ 18:42:17
Postat av: Béatrice Karjalainen

Jag får ju äran att ändra det Sandbergska hemmet då och då och sett det nya växa fram. Som vanligt impad av ordningen och att ni faktiskt hinner renovera mm där hemma. Det är bara att inse att man är väldens slarver och tidsoptimist själv :-)

2007-01-19 @ 14:03:55
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:49:00
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:09:54
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:25:47
Postat av: uomo

The information I found here was rather helpful. Thank you for this. http://www.flryanair.org/uomo

2007-02-26 @ 17:27:41
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0