Liten rapport från våra senaste aktiviteter

Nu var det ett tag sedan sist igen. Har försökt att publicera bilderna tidigare, men bloggen verkar ha varit angripen av sirap för bilderna gick inte att ladda upp. Nåja, nu är det funkis igen så nu kommer en liten rapport. Igår var jag iväg med pojkarna till ishallen för att de skulle få prova på sina nya skridskor. Det var mycket förväntasfulla barn jag hade med mig eftersom de aldrig stått på ett par skridskor förut. Jag hade inga större förväntningar på det hela och tänkte att jag nog ganska snart skulle få åka hem igen på grund av onda fötter och arga miner av att det var svårt att hålla balansen (framförallt Ludwig tänker jag på som har ett hett humör och vill kunna allt på en gång...). Men kors så fel jag hade. Efter några vurpor så lyckades de hålla balansen och åkte (ja inte så fort förstås) runt på isen utan att falla så mycket. Det fanns en "bock" som man kunde stöjda sig mot,men det gick faktist bättre utan det. Till och med Filip åkte runt utan att nöta ut byxbaken alltför mycket. En dryg halvtimme orkade de med innan fötterna värkte så att de fick ge upp. Men roligt tyckte de att det var, så det här kommer vi göra om. Nu måste bara jag skaffa mig ett par skridskor också så att jag kan vara med på isen. Den här gången var en granne och hennes barn med, så hon fick assistera ute på isen. Erik sov så gott i sin bilstol och gör han så även i fortsättningen så funkar det ju för mig att vara med och hjälpa till och inte bara titta på:)

Filip har inte fått koll på hur man hittar balansen än

20617-108

Hur tar man sig upp? "lälpa mej mamma"
20617-107

"titta mamma, mej åka läserfart"
Nu har han lärt sig att åka på isen:)
20617-106

William fattade galoppen fort och var riktigt duktig på att åka
20617-105

Några vurpor hann Ludwig med innan han fick fart på skridskorna...
20617-104

Men när han väl kommit upp så gick det som en dans...
20617-103

Hela grabbligan. Filip, William, Jakob, Oskar och Ludwig har kul på isen.
20617-102


Här kommer ett par bilder på vår spexar Ludwig . Han gillar ju att klä ut sig och nu fick han tag på ett par solbrillor som M tänkt kasta bort. Men här får inget slängas utan allt tas tillvara. Hur cool kan man se ut :)
20617-10120617-100


Helgen som var bestämde vi oss för att vi skulle lägga alla måsten åt sidan och bara göra kul saker med barnen. Så på lördagen bokade vi in badhuset på förmiddagen. Efter det fick de äta på Max och därefter skulle vi bowla. Badhuset har vi ju varit på många gånger, men bowling var första gången. Vi berättade itne för barnen i förväg vad vi planerat, utan sa bara att vi skulle ha en riktigt rolig dag. Barnen var så spända så de kunde knappt somna på fredagskvällen *s*

Jag får ju fortfarande inte bada, så Erik och jag roade oss själva med att äta (ja, Erik i alla fall) och att ta kort på resten av familjen. Lite roligt faktist för det blir ju sällan bilder från badhuset annars.

Är man själv med tre grabbar så är det skönt att ha västarna på dem som en säkerhet.
20617-99

Lilla rutschkanan är en barnmagnet:)
20617-98

Runt ön i mitten är det strömt och jättekul att åka runt på "flytgrodor"
20617-97

Filip håller sig lite längre upp eftersom han måste skynda sig att krama och pussa på Erik med jämna mellanrum.
20617-96

William gör en berömd "kungahälsning" innan han klättrar upp i rutschkanan. Och en liten kommentar angående läkaren på sjukhuset som tyckte att våra barn var i riskzonen för övervikt och diabetes (utan att ha sett dem), ser det ut som om Wiliam har många kilon för mycket?!
20617-95

Magnus och Filip åker stora röret tillsammans.
20617-94

Efter en hamburgerlunch så var det då dags för bowling. En aktivitet som båda föräldrarna tycker är kul, så vi hoppades att även barnen skulle gilla det. Det finns ju här i Boden, är itne så dyrt och alla kan tycka det är roligt så vi hoppades att det skulle bli en hit.

William fick äran att börja spela medan M visar Filip och Ludwig var kloten kommer upp igen.
20617-93

Tre grabbar som fundersamt ser hur käglorna faller och maskinen "sopar undan" dem och sätter ner nya:)
20617-92

Bodens garanterat yngste bowlare! Ja, då menar jag förstås inte mig, utan ser ni Eriks lilla huvud sticka upp i bärsjalen:) Han var så nöjd och glad att få vara med. Vi fick rätt många kommentarer kan jag lova:)
20617-91

Så här glad blir man om man får ner alla käglorna!
20617-90

M visar Ludwig hur man ska hålla klotet. Fast det var lite för stort så han fick hålla med båda händerna istället.
20617-89

Ludwig tyckte det var superkul och duktig var han dessutom. Det var till och med så att de som jobbade i bowlinghallen kommenterade att de tyckte han var duktig. Han utklassade sina bröder i alla fall genom att få flera spärrar och en strike.
20617-88


Filip körde en lite annorlunda stil när han bowlade. Han fick lägga ner klotet och knuffa på det framåt eftersom han inte orkade hålla det och då tog det ju lite längre tid för klotet att nå käglorna, så varför stå och vänta när man kan ligga....
20617-87

Men den taktiken verkar ju funka bra också, inte många käglor står...
20617-86

Mitt i prick!
20617-85

Och så ett bildbevis på hur det gick. M vann, jag kom två och så Ludwig på en klar tredjeplats. Inte illa för en fyraåring att få en serie på över hundra tycker jag:) Det här var superkul för oss allihopa så det kommer vi absout att göra om! Sen att vi roade en hel del andra är ju bara en bonus:) Många kommentarer och leenden fick vi om att vi var där med våra små grabbar och att de är så spexiga *s*
20617-84

Kommentarer
Postat av: Katariina(med Emma och Emil)

Vilken mysig helg ni haft, jätte härliga bilder:)
Kram!

2007-01-18 @ 12:08:02
URL: http://katariina.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, vad mysigt :)
JAg har sagt så länge att "nu måste vi åka och bowla".... ser ju att jag bara måste ta tag i det nu :)

Simhallen ser gör rolig ut! Sist vi simmade hade Anton inga puffar, inte helt bra kan man säga såhär i efterhand eftersom det hämmade honom.

Kram!

2007-01-18 @ 15:35:17
URL: http://lena.blogg.se
Postat av: Elin

Verkar som ni haft en superrolig lördag med hale familjen! Det med bowling ska vi helt klart testa på sedan när bebis är ute. Kan tänka mig att ni fick många fina kommentarer om dom gulliga pojkarna. Kram från oss.

2007-01-18 @ 16:18:45
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Humla

Åh jag sitter bara här och ler... vilken toppendag på alla vis! Bowla med barn har jag inte ens tänkt på, men det verkar ju gå galant... och ni verkar ju ha fler än en talang i familjen! :-)

Kramar!

2007-01-18 @ 18:26:03
URL: http://mammahumla.blogg.se
Postat av: Therese

Härligt Magda! Förstår absolut att ni fick kommentarer, vem kan vara tyst med fyra charmtroll i sikte:)
Bowla är ju så kul, kanske ska ta med Theodor på det.
Stora kramar och tack för fina fina bilder!

2007-01-18 @ 19:03:14
URL: http://therese.versiblog.se
Postat av: Nina

Hej tjejen!

woow, vilka äventyr ni varit ute på i helgen, så mysigt! kul med alla bilder och vilka duktiga killar ni har som kan både åka skridskor och bowla!

jag kan tänka mig att ni väcker mångas uppmärksamhet när ni är ute :D

*bamsekramar till er*

2007-01-18 @ 20:02:27
URL: http://www.nina.versiblog.se
Postat av: Britta

Wow, en sån massa aktiviteter ni varit på med hela gänget. Har själv så svårt att komma iväg, men det ska väl bli bättre nån gång. De är så söta alla dina fyra pojkar (de små alltså).

Kramis!

2007-01-18 @ 20:13:05
URL: http://spaces.msn.com/utterb/
Postat av: Béatrice Karjalainen

Låter som en härlig dag. Visst är det kul att bowla. V & H har oxå fått prova men ingen av dem var lika duktig som Ludwig. Låter som en naturbegåvning i bowlande.

/Bea (som faktiskt tränat och tävlat i bowling en gång i tiden)

2007-01-19 @ 14:06:32
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: Béatrice Karjalainen

Glömde ju kommentera skridskoåkarna. Vad duktiga de är (som i det mesta fina prinsar får för sig att göra). Jag måste åka och köpa nya skridskor till V. H kan ju ha Vs gamla. Kanske en dejt på isen någon dag?

2007-01-19 @ 14:10:00
URL: http://beastankar.blogspot.com
Postat av: jenny

wow vad ni har hunnit med att göra kan tro att de sov gott den helgen :) Ursöta gossar ni har! *kramar*

2007-01-22 @ 13:38:02
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: Anonym

Nu är du utmanad Magdavännen:)

Kolla in hos mig!

Kramar

2007-01-23 @ 22:12:08
Postat av: Therese

äsch var ju jag som utmanade och så försvann liksom jag....

2007-01-23 @ 22:13:01
URL: http://therese.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0