Lite nytt från norr...

Veckan som var, var en trevlig vecka för vår kära vän J kom på besök från Uppsala. Jag har inte träffat henne sedan jag var själv till Stockholm, så det var ju ett bra tag sedan. Ja, visst har man sprungit på henne ibland på Arlanda där hon jobbar, men det är ju inte samma sak. Kändes så otroligt roligt att få rå om en gammal kompis igen och sitta uppe sent och prata och prata och prata:) Visst är det roligt att knyta nya kontakter och skaffa nya vänner, men det är något speciellt med gamla vänner som finns där i vått och torrt och som man delar massor av minnen långt tillbaka i tiden. Grabbarna fattade genast tycke för henne och FIlips återkommende kommentar under hennes vistelse var "jennika, ä du nåntans"?. Vi passade på att åka och besöka Leos lekland när hon var här också. Det var inte så dumt att ha ett par extra ögon och extra händer, och dessutom så hann hon och jag prata lite mer ostört medan barnen roade sig kungligt:) Lika trevligt att hon kom, lika sorgligt var det när hon åkte. Ibland känns avstånden så långa men jag hoppas det inte dröjer lika länge igen tills vi träffas.


Så här ser det ut på Leos lekland. Stora ytor för spring och lek.
20617-11920617-117

En rutschkana i luft som började högt upp under taket blev en succé för alla, även mamman *s*
20617-110

20617-113

20617-112

20617-111

Filip pausar på studsmattan.
20617-114  

Ännu en skojig rutschbana som man kan ¨åka både framåt och bakåt i...
20617-12120617-120


Ludwig och Filip spelar airhockey.
20617-115

Ludwig tyckte att det var för svårt att göra mål,så han lyckades lura Filip hela tiden att han skulle blunda och då passade Ludwig naturligtvis på att göra mål:)
20617-116

En tur bland mjuka klossar i småbarnsavdelningen tyckte Filip var kul
20617-118


Erik somnade gott liggandes i bärsjalen
20617-122


Jennika och Erik pratar i soffan hemma hos oss.
20617-124


En gruppbild på oss (bara Baccus som saknas) hann J med också.
20617-125


I torsdags så åkte jag och barnen ner på stan för att skaffa lite nya pussel. Både William och Ludwig är duktiga på att lägga pussel, så jag tänkte försöka hitta ett lite större åt dem. Det blev ett pussel med 252 bitar. Bredvid låg ett läcker pussel med 1000 bitar och helt plötsligt hade jag köpt det till mig och M. Jag har inte lagt pussel på många år (om man inte räknar alla barnpussel jag lagt) så lockelsen blev för stark:) En pusselmatta köpte jag också för det verkade ju så praktiskt att kunna lägga lite ibland, rulla ihop och så ta fram igen när man har tid. Ja, nu kan jag skratta åt det, för är det möjligt att sluta bygga pussel innan det är klart? Svar nej! M skällde på mig för han kunde inte ägna sig åt jobbet på kvällarna, utan har byggt pussel med mig istället...jag tror jag ska köpa fler pussel *s*. Men det är lite terapi över det, man kopplar bort alla andra tankar ett tag, och det kan ju vara rätt så skönt det också.

20617-126



Måste ju lägga in en bild på vår knasbubbla Ludwig också. Kanske inte så konstig med en bild där han har en mössa på sig, men han är nyduschad och kan inte sova om han har blött hår. Därför har han alltid sin spidermanmössa på sig när han duschat på kvällen för att kudden inte ska bli blöt *s*
20617-123


Imorgon ska antagligen William få åka upp till farmor och farfar helt själv i några dagar. Vi tänkte att det kunde vara skönt för honom att få all uppmärksamhet ett tag. Jag blev lite ledsen ikväll för då säger han att han tycker att vi bara bryr oss om Erik. Jag tycker verkligen att vi försökt att inte göra det, men ändå har han tydligen uppfattat det så. Försökte förklara för honom att Erik inte kan klara något själv än och därför behöver mycket hjälp, men att alla barnen sjävlklart är lika viktiga för oss och att v älskar dem över allt. Jag vill ju att de allihop ska känna hur mycket de betyder och att alla är lika mycket värda! Det är det svåraste med att ha många barn, att kunna ge dem tillräckligt med uppmärksamhet var och en. Men nu ska jag börja med att de en dag i veckan ska få¨egentid med mig. Jag kan ju inte sticka iväg med dem, men de andra barnen får leka medan jag gör något med bara en av dem och just det som han vill just då. Kanske inte låter som någon revolutionerande sak, men jag tror att det skulle uppskattas av grabbarna. Ofta gör vi ju saker i grupp och jag försöker att se dem alla var och en i gruppen, men att få all uppmärksamhet av mamma är nog inte helt fel.


William i full färd med att göra fiskar med fönsterfärg.
20617-127

Filip kan som vanligt inte motstå en kamera:)
20617-128

Avslutar med lite kylslagna bilder från i eftermiddags då grabbarna var ute en liten stund. Det blev inte så länge eftersom de är förkylda och hostar, men lite frisk luft skadar nog inte...
20617-13120617-13020617-129

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj vilken härlig uppdatering du gjort vännen! Det är alltid lika roligt att se bilder på pojkarna. Ja och en fin familjebild med:) Låter mysigt med besök av din vän och att W ska få lite egentid med dom äldre. Tror det gör barnen gott att bli bortskämda av mor eller far föräldrar. Emilia gillar ju att vara hos sina, där får hon nästan som hon vill. *ler*
Ha det så bra! Jag hör av mig när det är dags... får väl se om du har rätt om onsdag. Jag hoppas verkligen det:) Stor kram från mig.

2007-01-29 @ 10:00:35
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Therese

Härliga bilder Magda:) Här gillar vi också pussel men jag har liiite dåligt tålamod...
Grabbarna är såklart urgoa allihopa, roligt med lite tjejbesök, gott för själen.

Stora kramar

2007-01-29 @ 11:51:00
URL: http://therese.versiblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0