Liten blir stor...

...jag kan bara inte förstå att min "lilla" William, min förstfödde, ska börja sexårs på måndag. När hann han bli så stor? Och samtidigt kan man ibland glömma bort att han bara är sex år, för han är så klok och förståndig och försöker alltid medla och ta hand om alla. Eftersom han aldrig gått på dagis så är det här mycket stort för honom. För mig med för den delen. Jag kan knappt fatta att jag ska åka och lämna honom på måndag, han ska inte vara med mig hela dagarna. Hallå, jag efterlyser inskolning på sexårsverksamheten...ja, jag tänkte nu alltså i första hand för hönsmorsor som har svårt att klippa navelsträngen:)
Igår var jag på ett föräldramöte angående starten och det känns ändå väldigt bra. Verksamheten verkar bra uppbyggd och jag tror att William kommer trivas som fisken i vattnet. Men ändå....min lilla plutt...

Bara för att verkligen alla ska förstå hur ivrig han är att börja så berättar jag två små söta händelser...kanske även måste berätta att en av fröknarna är vår närmaste granne...

William har packat ryggsäcken för att gå på picknick med sin kompis(fästmö) när han upptäcker att "fröken" (som han glatt kallar henne så fort han ser henne) är ute och tvättar bilen.
M: ska du på picknick William?
W: ja det ska jag
M: vart ska ni då när du har filt och allt?
W:jag ska sitta precis här så att jag ser fröken hela tiden

Vi kommer hem från en härlig dag på stranden och "fröken" sitter utanför deras hus och solar. Wiliam ropar att jag måste skynda mig att öppna dörren så att han kan prata med sin fröken.
M: hej William, har du badat?
W: jo, fast vet du fröken nu är det bara fyra dagar kvar...och sedan är det tre, och så två, och så en. och sen noll och då kommer jag och då du, blir det fest!

ja, jisses vad stolt och pirrig han ska vara när vi åker dit på måndag morgon:)
Nu ska jag sova och hoppas att Erik sover lika bra som han gjorde igår natt. Han fick en vällingflaska på natten och sov gott på det, så nu är det färdigammat. LIte sorgligt eftersom det antagligen är sista gången, men för hoppningsvis blir nattsömnen mycket bättre.
kram och god natt

Kommentarer
Postat av: Béatrice Karjalainen

Tja, Tänk att våra små gryn skall börja 6-års nu kan inte fatta det riktigt jag heller och då har jag ju ändå haft mina på förskola lääääänge. Kan tänka mig hur stort det då är för dig som skall lämna W nu. De kommer garanterat få det tokroligt i "skolan".
/Bea
Ps. Har mailat dig en bild. Kunde ju inte lägga ut den i min blogg eftersom W är med på den utan tillåtelse.

2007-08-19 @ 23:11:53
URL: http://beastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0