Passar på att blogga lite....

....kan ändå inte sova. Klockan är 04.50 och det är omöjligt att somna om. Jag är helt täppt i näsan så det känns som jag inte får luft och så har jag rejält ont i ryggen. Jag fick ju åka upp på en extra kontroll på förlossningen igår just för det onda i ryggen och det visade sig vara regelbundna sammandragningar. Tur nog var inte livmoderhalsen påverkad så det var ju skönt. Men om det håller i sig eller blir värre så måste jag åka in igen och antagligen få en bricanylspruta för att stoppa upp det. Bebis ligger långt ner med huvudet och verkar redo att kika ut, men det är nästan tidigt. Nog för att jag gärna har en kortare transportsträcka än 40 veckor, men några till får den gärna stanna:)

Idag ska vi nog försöka ta oss till öppna förskolan igen. Vi har inte varit på hela veckan så grabbarna börjar vara mycket rastlösa. De som aldrig tidigare har klättrat i några hyllor lyckades till och med välta hela bokyllan i filips rum när William skulle klättra upp och hämta ner saker från översta hyllan. Ludwig fick hela hyllan över sig, men tack och lov så gick det bra. Det ända som hände var att alla tre vart rädda och grät. Hoppas de lärde sig något nu om att man inte ska klättra. Föräldrarna lärde sig också något, så nu ska den skruvas fast i väggen. Konstigt att det aldrig blivit av, för hyllorna i de andra grabbarnas rum sitter ju fast Ja,ja...tur var ju i alla fall att ingen skadade sig.

Sen verkar det som att våra samordnade grannprotester verkar ha gett resultat. Asfaltsanläggningen som de tänkt lägga precis bredvid vårt fina kulturområde, och ca 400 m från vårat bostadsområde blir antagligen flyttat till annan plats. Känns så skönt om det blir så för då slipper vi ju all tung trafik som skulle blivit (de räknade med en tung lastbilstransport var 12:e minut därifrån) och allt buller. Det lönar sig att protestera alltså:)

Nej, nu ska jag ta och klura lite till på mitt brev till fk som jag måste skicka idag och sedan ska jag ta och krypa ner  en liten stund och läsa tills mina älsklingar vaknar.
Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0