Lite allmänt...

Inte vart det någon styling inte. Blev lite sur på mig själv för hade jag varit lite smart hade jag naturligtvis frågat om han kunnat tänka sig att fixa mitt hår, utanför showen och mot betalning förstås. Eftersom han så direkt såg vad han ville göra med mitt hår så hade det ju varit jättekul att få bli klippt av ett proffs. Ja,ja får väl försöka hitta någon annan som vill sätta saxen i mitt hår.

Lördagen åkte vi in till Luleå och shoppade lite och på söndagen så åkte vi upp till farmor och farfar. Det är ju så perfekt för barnen att vara där för man kan bara släppa ut dem utan att behöva oroa sig för bilar osv. Så även Filip får härja fritt *s*.

Igår hade barnen en trist dag. Jag kände att det behövde röjas upp här hemma och det tog sin lilla tid. Egentligen så var det väl inte så himla mycket, men det drar ändå ut på tiden. Men sen på eftermiddagen så började ju de andra barnen på kvarteret att trilla in efter dagis och då vart det lite roligare:) De har hoppade studsmatta, cyklade och spelade fotboll till svetten rann. M hade äntligen alla grejer klara till att sätta upp tvn, dvd och resten av hemmabion, så nu sitter allt uppe på väggen och kabelhärvan på golvet är ett minne blott:) Så skönt att få ordning där inne nu. Tänkte få ut den berömda tummen och sy nya gardiner (ett fint hösttyg ligger och väntar i linneskåpet) så att det blir lite mysigt därinne.

Idag har vi varit ute i skogen. Jag satte varsinn korg i händerna på grabbarna och så fick de plocka ner allt fint de ville ha. Det blev både stenar, bark, mossa, barr och kottar. Nu ligger allt på tork och väntar på att få bli pysslat med:) Det är så fint område att vara på för både mig och barnen. Det är så härligt att vara ute och känna att de kan springa rätt fritt utan att det gör något och jag behöver inte vara som en hök varje minut. Har ju lite svårt att springa efter och kolla hela tiden eftersom fogarna spökar hela tiden...Tror vi ska införskaffa lite grillkorv senare idag och ta oss en tur dit imorgon också. Få se bara om jag lyckas få till en eld, annars blir det svårt att grilla *s*

Sen har jag haft den stora äran att prata med försäkringskassan idag igen. Blev ju beordrad att ta ut fp eftersom de beslutat att jag inte någon sjukpenning ska ha. Jag har ju inte varit tillräckligt dålig för att få ut någon sådan, alla komplikationer jag haft och har, bidrar ju inte till någon nedsatt arbetsförmåga. Men när jag då stridit och förklarat att jag inte orkar själv, utan måste ta hjälp av släkt och vänner, så har jag helt plötsligt inte rätt till föräldrapenning heller. För jag har ju inte orkat vårda mina barn?! Snacka om ekorrhjul! De har fattat att jag inte orkar ta hand om mina barn pga att jag är slut och har ont, men jag har ändå inte så ont att jag har rätt till sjukpenning. Jag blir inte klok på deras beslut. Men heligt förbannad blev jag i alla fall, så nu kan de glömma att jag ska ge mig. Jag kommer strida vidare så långt det går!

Nej, nu ska jag sluta tänka på fk för jag blir bara så arg! Ska klä barnen nu igen och så ska vi gå och plantera alla vårlökar som vi köpte i lördags. Hoppas så att det tar sig till våren för då ser jag fram emot ett färgsprakande land med krokus, tulpaner, en vit sort (minns inte vad den hette) och så mina absoluta favoriter Kungsängsliljor.
Ha en bra dag!
KRam

Kommentarer
Postat av: cia

Nä, vad trist att det inte blev nån styling. :(

Fk kan gå och dra nåt gammalt av sig. Det låter ju inte riktigt klokt, deras beslut. De strider ju mot varandra. Det här får du inte ge upp alltså. Hoppas du orkar ta det här vidare. Till nån högre instans kanske?

Kul att ungarna kunde springa fritt och att pyssla med skogens härligheter låter mysigt.

Kram Cia.

2006-10-11 @ 11:58:54
Postat av: Li

Har följt din kamp mot FK.... No comments!! vad är dom gjorda av, hård granit eller nåt?? Förstår inte resonemanget över hunvudtaget! Håller på dig iaf! Lycka till!
Kram kram

2006-10-12 @ 09:17:57
URL: http://devilleplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0