God kväll

Igår var jag och Ludwig iväg till tandläkaren för en rutinkontroll. Vi pratade i bilen om att han skulle gapa som en varg och det kan jag lova att han gjorde*ler*. Tandläkaren vart mäkta imponerad över hur lätt det gick att räkna alla tänder. Dessutom såg allt bara fint ut och han sa att hans bett var så bra att det såg ut som han haft tandställning i flera år för att få det så fint. Lite stolt blir man allt, även om jag inte kunnat påverka hans bett :) Själva undersökningen tog väl sisådär två minuter, men sen drogs handbromsen i. Tidigare gånger vi varit hos tandläkaren har de ju fått en tandborste och så en liten sak. Den här gången deklarerade Ludwig att han ville ha en eltandborste med spindelmannen *s* Ja, det fanns ju inte men han skulle få välja något ur en burk som tandläkaren hade. Det här kanske är lätt för andra barn, men alla som känner Sudden vet att han har svår beslutsångest om det blir många saker att välja på....han tog en sak och så ändrade han sig. Det här höll på rätt länge...ända tills tandsköterskan såg lite pressad ut, kollade på klockan och sa "jamen, du kan få välja två saker då". Till slut fick jag rädda situationen genom att plocka fram fyra saker som han fick välja mellan. Så tillslut gick han stolt och glad därifrån med en plastkamel och en tatuering, eller förlåt, en "tatturering".

Efter det så gick vi till en leksaksaffär och införskaffade det sista till Ludwigs födelsedag. Det funkade eftersom han lekte i en stor trälastbil som står precis utanför skyltfönstret. Och jag talade om för expediten att det var till Ludwig, så när han kom in i affären var hon mycket snabb att slå in paketen:) Sen inhandlade vi en liten tårta som vi tog hem och fikade med farmor och farfar. Ludwig ville helst ha en tårta med spindelmannen på, men tillslut valde han en prinsesstårta efter att jag sagt att det faktiskt var min tårta och att jag inte tycker så mycket om spindelmannen *s*. Får nog lov att kolla upp om man kan köpa den bilden av konditoriet och lägga på en hemmagjord tårta till hans kalas, för jag tror att det skulle bli en mycket lycklig jubilar då:)

Annars lite smått och gott.....

   *just nu är det -7 grader ute, hur kallt ska det inte bli inatt då?*brrr* Nu kommer nog kylan hit misstänker  jag. Det är väl bara att vara tacksam för att den hållit sig borta så länge som den ändå har gjort, för vintersäsongen känns ju inte lika lång då. Och samtidigt är det lite mysigt när man kan kura inomhus med ljus och filtar:)

  * Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut med bebisen. Det som var mindre bra var att mitt Hb-värde var på väg nedåt igen. Har ju mått så illa sista tiden så jag har slarvat med mina järntabletter och det straffar sig nu tyvärr. Nåja, det förklarar ju varför jag mått så himla dåligt på sistone. Bara att bita ihop och pilla i sig tabletterna igen. Det är ju faktiskt inte sååå himla länge kvar tills bebis är ute och alla dessa graviditetskrämpor försvinner. Sen hade ju den rackarns bebisen tryckt upp huvudet igen...från att ha legat mycket djupt med huvudet så hade den alltså backat upp nu. Vad är detta? Inte får man lura sin mamma att man tänker komma ut snart, till att bestämma sig för att stannna så länge det bara går *s* Nåja, bara det itne blir som min  elaka granne säger..."jag känner på mig att det blir en bebis till andra advent". Här ska inte bli några decemberbebisar inte ;)

  * På väg hem från barnmorskan så hade jag radio norrbotten på där de pratade med en tjej som skulle åka till Australien. Och passande nog så spelade de "down under" med Men att work. Jag har inte hört den låten på flera flera år, men den håller fortfarande. Hur bra som helst ju, vart tvugen att sitta kvar i bilen tills den var slut. Nu ska jag helt klart leta fram den skivan:)

Nej, nu ska jag ta och slökika lite på burken. Kidsen sover och M är på ett event i Stockholm, så jag har en dejt med tvn ikväll. Orkar inte börja några projekt utan tar det lugnt, har ju inte heller fått sova något idag, så det blir nog en tidig kväll. Med lite tur så får jag katterna som fotvärmare och framåt natten så kommer nog mina andra tre sängvärmare också *ler*
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att det gick bra hos tandläkaren, skrattade åt när L skulle välja sak:)
Är inte alls avis på ert kalla väder! Jag som tyckte vi hade kallt en morgon när det var +1.
Ha det så bra. Kram från oss.

2006-10-21 @ 20:00:45
URL: http://ellan.blogg.se
Postat av: Humla

*s* klart han skulle ha en tatturering när han varit så duktig... men aja baja bebisen - inte backa ur nu! ;-D

Kram!!!

2006-10-23 @ 21:52:58
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: Anna

han är duktig din son hos tandläkaren! Det är annat än jag det! :D

Det ska gå att ta en egen bild om man så vill till såna här bildtårtor. Det har jag gjort en gång. Jag tog ett foto hemifrån och sedan gjorde dom bilden på bageriet. Så det skulle inte vara allt för omöjligt att köpa bara en bild från bageriet!

Ha en fin dag!

/Mvh. Anna

2006-10-24 @ 10:36:04
URL: http://www.annalundberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0