Sjukstuga...

Känner mig orolig för M är sjuk. Tre gånger på tre veckor har han haft feber. Tidigare gånger bara över en dag och så har det blivit bra igen. Men denna gång fick han feber i söndags morse och har kvar den än. I två dagar har han dessutom haft migränliknande huvudvärk som vägrar släppa. Han ligger helt pall i sin säng för annars vill han bara kräkas, vilket han också gjorde idag och då kom det blod! Vare sig äta eller dricka vill han heller. Blir ju orolig, det här verkar ju inte alls normalt tycker jag.

 

Skjutsade in honom till vårdcentralen idag (våra supergrannar tog hand om alla tre grabbarna under tiden och utfodrade dem till och med - puss på er!) men fick bara beskedet att det var någon form av virusinfektion....ja, det vart man ju inte direkt lugnare av. Av A fick han vätskeersättning så att kanske illamåendet kan ge sig lite.

 

 Vi har varit tillsammans i tolv år, men jag har aldrig sett honom så här förut, han ser helt förstörd ut....och när jag hämtade honom på vc tidigare idag så satt han och hängde mot en soffa helt groggy. Usch, kanske inte så konstigt man blir rädd...Jag har i alla fall bestämt att mår han lika dåligt imorgon så ringer jag direkt till infektion och vill de inte titta på honom så ringer jag ambulans, då måste de ju ta emot honom eller hur?

 

Och så som grädden på moset har jag sovit uruselt flera nätter på raken. Inatt har både Woch F lekt helikoptrar på min sida av sängen och sen vaknade L och hade kissat ner sängen, det var ju bara att pallra sig upp och byta och sen kunde jag inte somna om (natten innan väckte L mig 03.45 och föreslog att vi skulle dega lite) . När sen F vaknade 06 kände jag mig som ett vrak. Känns som man är trött både fysiskt och psykiskt. Det saknas energi på grund av för lite sömn och även av en gnagande oro över vad som är fel med M. Tyvärr har det visat sig på bland annat att jag kommit på mig själv att  fräsa åt barnen över olika saker. Stackars mina grabbar, de har ju inte gjort något fel, det är ju jag som är övertrött och borde veta bättre än att ta ut det över dem! Känner mig helrutten :( Har försökt förklara att jag inte menar att fräsa och låta otrevlig, men det är ju svårt för dem att förstå ändå...sen tror jag även att F pejlat av att det är lite "spänt" hemma för han har ägnat hela dagen åt att hänga i mina jeans och ropa och gråta när han inte blivit upplyft (ja förutom när jag pratade med C i telefon då F ägnade sig åt att pussa sin trötta mamma).

 

Nu ska jag försöka att lägga mig hyfsat tidigt, ska bara scrappa liiiiiite först, och så hoppas jag att M mår kanon när vi vaknar imorgon!


Kommentarer
Postat av: Lena

Usch och fy!

Självklart ska du inte ge dig angående M.s hälsa, jag kan hjälpa dig att tjata på doktorn!
Det låter verkligen inte som om det bara är ett litet virus...det har ju kommit och gått i 3v tid nu.

Angående helikoptrarna så kan jag inget säga :) bara det att de överlever Magda, de tar inte skada av att mamma fräser lite åt dem när hon är så slut som du är nu. W kan ju förstå att du är trött men de små är ju kanske lite svårare....men det är okey att inte orka.

KRAM!

2005-08-17 @ 20:55:51
URL: http://lena.blogg.se
Postat av: Britta

Åh, att du bara orkar. Jättejobbigt när mannen är dålig, för då är man inte bara ensam om ansvaret utan dessutom orolig. Hoppas verkligen (håller tummar och tår) att det vänder. Tycker du gör rätt som tvingar dem att ta emot honom.

Stor kram!!!

2005-08-17 @ 22:08:27
Postat av: Humla

Bamsekram kommer här.. klart du måste se till att få M uppkollad ordentligt om det inte ger sig! Men ack så jobbigt att behöva slåss med sjukvården *morr*

Säger som Lena.. barnen klarar att du inte är på topp för jämnan... du är ju det nästan alltid annars - eller hur! ;-) Hoppas morgondagen blir bättre!

2005-08-17 @ 23:07:14
URL: http://mammahumla.blogg.se/
Postat av: nina

usch ja, det är inte roligt när man inte orkar hålla humöret uppe när man är trött, orolig osv.. du är absolut inte ensam om att tappa tålamodet och fräsa åt sina barn.. och så får man dåligt samvete! =/

hoppas du sovit bättre inatt och att M är på bättringsvägen, annars gör du nog rätt i att ringa ambulans! låter jätteotäckt!

kramkram gumman

2005-08-18 @ 08:02:50
URL: http://niniz.blogg.se
Postat av: Elin

Skickar en massa styrkekramar till dig Magda. Förstår att du känner dig trött. Dina små killar tar ingen skada av att du fräser lite ibland, vem gör inte det vissa dagar.
Hoppas mannen kryar på sig och blir frisk. Tycker ni ska söka igen nu innan helgen och be läkaren ta lite prover.
Kramar från mig.

2005-08-18 @ 21:23:10
Postat av: Therese

Men usch vá otäckt! Hoppas verkligen att det vänder snart. Säger som dom andra, inte kan man vara på topp jämt, barnen far inte illa av att du fräser lite, dom förstår mer än vad man tror!

Styrkekramar i massor kommer här!

2005-08-19 @ 21:40:26
URL: http://therese.blogg.se
Postat av: Jannice

Tittade förbi lite,hoppas att M kryar på sej snarast!
*kram*

2005-08-23 @ 21:04:55
Postat av: jenny

Hej! Uhu vad jobbigt med ovissheten... hoppas verkligen att ni finner vad som händer i kroppen. Bara på dem!!
Hoppas du fick en god natts sömn det kan göra under
*Kramar om*

2005-08-24 @ 12:24:42
URL: http://spaces.msn.com/members/theamoas
Postat av: caya

hur har ni det? hur går det? uppåt? neråt? säg nått!
kram!!

2005-08-26 @ 11:23:48
URL: http://www.caya.se
Postat av: MiaMaria & co

Skickar lite kramar, hoppas att M kryar på sig. *kram*

2005-09-08 @ 10:51:06
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Cecilia m Gustaf&Emma

Skickar kramar och undrar hur det går...har läst lite på aff . men undrar mera - är det bättre?

kramar

2005-09-11 @ 21:41:33
URL: http://www.babyfriends.nu/medlem/gusten/
Postat av: caya

honey?

2005-09-14 @ 22:05:26
URL: http://www.caya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0