Armarna skakar och benen känns blytunga

Vaknade imorse och kände mig oförskämt pigg och tänkte skutta ur sängen för att göra morgonvälling till barnen. Aj! Benen känns som de väger ett ton och armarna skakar...att lyfta en tom vällingflaska ur köksskåpet känns som en utmaning och tänk då att det ska upprepas tre gånger....aghh, det kan man ju kalla tortyr!. Om jag är sjuk och har feber? Nja, snarare är det nog gårdagens träningspass som ger sig till känna. Det som igår kändes fantastiskt när jag var inne på gymet och pressade kroppen lite extra, (för det var ju trots allt fyra år sen sist och vem vet när det blir nästa gång), känns idag inte lika bra. Men oj vad skönt det ändå vore att kunna gå dit regelbundet. Kände redan efter ett pass hur de där "gasellvecken" började räta ut sig och jag gick med rak rygg ur ur gymet och försökte se ut som att jag brukar vara där jämt. Fast innerst inne vet jag nog att det kommer bli si och så med gymbesöken...det blir ju svårt att passa in  när M reser så mycket som han gör, och hur jag än försöker se det framför mig så tror jag nog inte att alla tre grabbarna kan följa med och snällt stanna kvar inne i lekrummet.. Det skulle nog snarare bli så att jag skulle få springa och jaga dem runt hela lokalen.....fast det är klart, löpträning är väl inte så dumt det heller?

 

Häpp, nu kallar mellanprinsen och vill ha en blöja, får återkomma lite senare.


Kommentarer
Postat av: Britta

Men du!! Man ska ju ta det lite lugnt första gången och sedan öka när man hållt på ett tag. Hihi! Förstår att du tänkte det var bäst att köra hårt eftersom man inte vet när det blir härnäst.

Tycker du måste unna dig lite egentid. Fast om den ska spenderas i gymet är ju upp dig dig själv. Jag föredrar nog en löprunda.....ensamhet är mumma när man är van att ha folk omkring sig jämt.

Kramis!

2005-08-14 @ 21:16:23
Postat av: nina

du är väl åxå jätteduktig som varit på gymmet! om du bara visste hur mycket jag längtar efter ett gympass!

hoppas du hittar tillbaka till motivationen, för det kommer visst det att hända saker på vågen.. eller förresten, det behöver inte hända så mkt på vågen, använd ett måttband så kanske du ser att det händer grejjer ändå :)

kramkram

2005-08-15 @ 20:53:39
URL: http://niniz.blogg.se
Postat av: Lena

Hallojsan :)
Klart att du måste passa på att träna lite extra när du ändå är på plats. Det är ju lika självklart som att tvätta håret 2ggr när man väl får chansen att dusch i lugn och ro *hi hi*

Hoppas träningsvärken snart ger med sig

/Kram

2005-08-16 @ 20:55:41
URL: http://www.lena.blogg.se
Postat av: Jannice

Duktig du är,,hoppas inte du fick lida så länge!
*kramar*

2005-08-16 @ 21:38:50
URL: http://jannice.blogg.se/
Postat av: Humla

*s* gasellveck??? :-D Du är duktig du hördu... själv är jag skrämmande bekväm och alldeles för lat! ;-)

Kram!

2005-08-16 @ 22:35:48
URL: http://mammahumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0